اقساط معوق مسکن مهر ۴۶۰۰ میلیارد ریال/ بانک مسکن از راه قانونی اقدام می‌کند14/02/93

میزان اقساط معوقه مسکن مهر در حالی به مرز ۴۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است که گفته می‌شود مسئولان بانک مسکن بعد از عقب افتادن ۶ قسط، پیگیری از راه قانونی را آغاز می‌کنند.
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با گذشت چند سال از افتتاح اولین واحدهای مسکونی مهر در کشور، گزارش‌ها حاکی از این است که تعداد کل تسهیلات در قالب عقد فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر (دفترچه اقساط) به یک میلیون و 70 هزار واحد مسکونی (شهری و روستایی) رسیده است.

از این یک میلیون و 70 هزار واحد مسکونی 300 هزار واحد مسکونی مربوط به بخش روستایی و مابقی شهری است و گزارشها حاکی از این است که معوقه مسکن مهر در بخش روستایی از مسکن مهر شهری پیشی گرفته است.

در حال حاضر برخی از متقاضیان مسکن مهر نیز هستند که اگر چه واحد مسکونی خود را تحویل گرفته‌اند و دفترچه اقساط برای آنها صادر شده است، اما گزارشها حاکی از این است که حجم معوقات اقساط مسکن مهر نیز بالاست و حتی بخش روستایی از بخش شهری پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، در بخش روستایی معوقه بانکی مسکن مهر 2800 میلیارد ریال است که متقاضیان اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند و 1800 میلیارد ریال نیز مربوط به مسکن‌ مهر شهری است.

*بانک مسکن: 6 قسط ندهید ، از راه قانونی عمل می کنیم

براساس این گزارش، مسئولان بانک مسکن نیز در واکنش به این تأخیر در عدم پرداخت اقساط به متقاضیان مسکن مهر هشدار داده‌‌اند که اگر متقاضیان اقساط خود را پرداخت نکنند، در وهله اول به آنها اخطار داده می‌شود و اگر 6 قسط او عقب بیافتد از راه قانونی این مورد پیگیری می‌شود.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱
روابط عمومی |