منابع مالی نوسازی بافت‌های فرسوده تصویب شد/ راه‌اندازی اولین صندوق زمین و ساختمان تا ۹۰ روز دیگر21/02/93

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه تامین منابع مالی برای بهسازی بافت‌های فرسوده در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسید، گفت: تا ۹۰ روز دیگر اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان راه‌اندازی می‌شود.
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعید ایزدی در هفدهمین سالروز تأسیس شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بنده از ابتدای تشکیل شرکت عمران و بهسازی شهری در این شرکت حضور داشته‌ام و به خوبی با این حوزه آشنا هستم.

وی ادامه داد: اولویت‌های ما بعد از 17 سال باید به این 15 اولویتی که در سال جاری تهیه شده است پیاده و اجرا شود.

مدیرعامل شرکت عمران افزود: شاخص‌ترین کار بهسازی و نوسازی همراستا کردن دستگاه‌های مختلف با شرکت عمران و بهسازی است چرا که تعداد دستگاه‌های مسئول در این فرایند بهسازی زیاد است که باعث ایجاد آسیب‌هایی می‌شود اما می‌توان این آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

ایزدی اضافه کرد: تلاش‌ها و تفاهم‌هایی با دستگاه‌های مختلف مثل سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی ناجا، شهرداری‌ها، بسیج سازندگی و کمیسیون ملی یونسکو ایجاد شده است.

وی دومین اولویت شرکت عمران و بهسازی را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: آئین نامه تأمین منابع مالی و نوسازی بافت‌های فرسوده به تصویب رسیده است تا از طرق مختلف منابع مالی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده دنبال کنیم.

ایزدی اضافه کرد: تا 90 روز آینده اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان راه‌اندازی خواهد شد که این صندوق می‌تواند کمک زیادی به ساماندهی بافت‌های فرسوده انجام دهد.

وی گفت: بحث دیگر مالیاتی کردن طرح جامع مسکن است که می‌تواند با رویکرد جدید دنبال شود و از طریق آن ارائه مسکن مشارکتی و اجتماعی در محدوده‌های هدف تلاش خواهد شد.

وی به ترتیب اولویت‌های دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده را اینگونه عنوان کرد: استفاده از تجارب گذشته و رفتن به سمت برنامه‌های کوچک مقیاس با تاثیر بزرگ، طرح حمایت و مشارکت در دفاتر خدمات نوسازی، توسعه قلمرو عمومی، بهسازی و مرمت بناهای تاریخی، اجرایی کردن سند ملی، تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اسناد و املاک، بحث الگو سازی و ارتقاء کیفیت ساخت، راه اندازی نظام پایش اجتماعی، شروع برنامه ششم، آموزش در عرصه‌های مختلف ، ادامه همکاری‌های بین‌المللی و در نهایت استحکام بخشی و مقاوم سازی شهر؛ اینها اولویت دولت در سال جاری برای بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده خواهد بود.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷