افزایش ۵ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر در دستورکار قرار گرفت29/02/93

افزایش 5 میلیونی سقف تسهیلات مسکن مهر مجددا در دستورکار مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، به طوری که گزارش‌هایی برای متقاعد کردن نظر شورای پول و اعتبار در این زمینه آماده ارسال به بانک مرکزی است.
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از مدت‌ها مسکوت ماندن بحث افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به تازگی تیمی از کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن و برخی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده تا گزارش‌های نهایی خود را به مسئولان ارشد این وزارتخانه و بانک مرکزی ارائه کنند.

بنا بر این گزارش، عقب‌افتادگی مسکن مهر و چالش بین قیمت تمام‌شده مسکن و توانایی مردم شاید یکی از مناسب‌ترین روش‌ها بعد از افزایش قیمت، همانا بالا رفتن سقف تسهیلات مسکن مهر باشد.

پیشتر پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مناسب‌ترین راه برای سرعت دادن و اتمام مسکن مهر افزایش سقف وام مسکن مهر باشد به خبرنگار فارس گفته بود رایزنی‌های جدیدی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر آغاز شده اما به هر حال باید نظر شورای پول و اعتبار را در این خصوص جلب کرد.

براساس این گزارش، تیم کارشناسی که به نوعی بازوی مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی هستند در تازه‌ترین اقدام خود گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای مسکونی مهر را تهیه و قرار است آن را دراختیار آخوندی و مسئولان ارشد بانک مرکزی قرار دهند.

در این گزارش آمده است:با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای مسکونی با کندی در حال ساخت هستند می‌توان با افزایش سقف وام سرعت قابل ذکری به این واحدها تزریق کرد و هر چه زودتر این واحدهای مسکونی را تکمیل و واگذار کرد.

در بسته‌های پیشنهادی این گزارش آمده است: تولید مسکن برای اقشار محروم و متوسط جامعه بدون داشتن تسهیلات بانکی غیر قابل تصور است. بنابراین اگر می‌خواهیم هر چه زودتر تکلیف واحدهای مسکونی مهر مشخص شود و متقاضیان در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند، موافقت شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی با افزایش سقف می‌تواند کمک بسیاری در تحقق این موضوع داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش تصویری از اوضاع و احوال مسکن مهر به شورای پول و اعتبار ارائه شده است، بنابراین منطقی این است که آن بخش از واحدهایی که آغاز شده، نیمه کاره است و مردم هم منابع شان درگیر است و قادر نیستند تامین منابع کنند تا واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند، سقف وام مسکن‌شان افزایش یابد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹