صندوق پس‌انداز مسکن با وام ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومانی در مراحل نهایی/ جایگزین اوراق تسهیلات در راه بازار30/4/93

صندوق پس‌انداز مسکن با وام ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومانی در مراحل نهایی/ جایگزین اوراق تسهیلات در راه بازار30/4/93
مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی در رابطه‌ با زمان راه‌اندازی صندوق پس‌انداز خرید مسکن به عنوان جایگزین اوراق تسهیلات فرابورس، گفت: این صندوق با هدف پرداخت 60 تا 80 میلیون تومان وام در مراحل نهایی راه‌اندازی قرار دارد.
 

حسین عبده‌تبریزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که صندوق‌های زمین و ساختمان چه زمانی رسما آغاز به کار خواهند کرد، اظهار داشت: تاکنون چند صندوق‌ زمین‌وساختمان مجوز گرفته است و با توجه به طی مراحل اجرایی، هرچه زودتر راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره صندوق پس انداز خرید مسکن، افزود: این صندوق طی 8 ماه جلسه با بانک مرکزی در مرحله نهایی راه‌اندازی قرار دارد.

عضو شورایعالی بورس درباره جزئیات این صندوق تصریح کرد: این صندوق پس اندازهای مردم را جمع‌آوری پس از طی دوره ماهانه تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این وام می‌تواند جایگزین اوارق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس شود، گفت: پیش‌بینی شده 60 تا 80 میلیون تومان وام به توسط این صندوق به متقاضیان پرداخت شود.

به گزارش فارس،‌ اکنون بابت هر ورقه اوراق تسهیلات خرید مسکن هزینه‌ای بیش از 93 هزار تومان باید پرداخته شود، یعنی برای دریافت 45 میلیون تومان وام، 90 اوراق هر کدام به ارزش بیش از 93 هزار تومان در مجموع (84 میلیون ریال) تهیه شود.

بنابراین در نهایت با احتساب هزینه‌های جانبی دریافت وام از بانک مسکن وامی حدود 35 میلیون تومان نصیب متقاضی خواهد شد که نسبت به سایر روش‌های دریافت وام از بانک‌های دیگر هزینه‌بر و بدون‌صرفه اقتصادی است.

با این وجود پس از راه‌اندازی صندوق پس انداز نیاز عمده‌ متقاضیان در مورد دریافت تسهیلات بلندمدت برطرف شده و تقاضا از اوراق تسهیلات خرید مسکن فرابورس به این صندوق سرازیر خواهد شد.

۲۹ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲