10 درصد سهام «سرمایه گذاری مسکن زاینده رود» در فرابورس عرضه می شود28/5/93

گروه سرمایه گذاری مسکن 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) را هفته آینده در فرابورس ایران به فروش می رساند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، بعدازظهر دیروز، جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، در محل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با حضور مدیرعامل این دو شرکت و جمعی از مدیران شرکت های سرمایه گذاری، کارگزاران و سرمایه گذاران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس ایرج معزی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در خصوص عرضه «ثرود» گفت: عرضه سهام سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در راستای برنامه های هلدینگ برای ورود زیرمجموعه های خود به بازار سرمایه کشور صورت می گیرد و «ثرود» بعد از عرضه شرکت های سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، سرمایه گذاری مسکن تهران و سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، به عنوان چهارمین زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری مسکن وارد بازار سرمایه می شود.

وی ادامه داد: سرمایه شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود 200 میلیارد ریال است و طی هفته آینده، 10 درصد از سهام این شرکت که معادل 20 میلیون سهم است، در فرابورس عرضه می شود.

مهندس معزی تصریح کرد: گروه سرمایه گذاری مسکن برنامه ای برای عرضه بیشتر سهام ثرود در فرابورس ندارد و انجام این امر منوط به الزامات و تصمیم های بورس دارد. 

در ادامه مهندس مدرس هاشمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در خصوص عملکرد مالی شرکت گفت: تا کنون شرکت توانسته 545 ریال از پیش‌بینی خود را محقق کند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تقسیم سود 50 درصدی، که معادل 400 ریال می شود را در مجمع سالانه شرکت پیشنهاد خواهند داد.

مدرس هاشمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، با ماهیت شعبه با تحت پوشش قرار دادن استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری فعال است، گفت: این شرکت در مجموع 6510 واحد مسکونی اداری و تجاری با زیر بنای کل 810 هزار متر مربع اجرا کرده است.

وی با ارایه لیستی از پروژه های تکمیل شده، خاطرنشان کرد: یکی از بسترهایی که در زاینده رود نهادینه شده، این است که زودتر از زمان اعلام شده، پروژه ها تحویل می شود.

وی نگاهی به صورت های مالی شرکت داشت و تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مالی آتی برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 94، سود انباشته در پایان سال 93، معادل 132میلیارد و 931 میلیون و 811 هزار ریال به صورت حسابرسی نشده و پیش بینی برای سال مالی 94، 213 میلیارد و 897 میلیون و 133 هزار ریال است.

مدرس هاشمی ابراز داشت: بر اساس این گزارش، سود هر سهم برای سال مالی 93 824 ریال و برای سال مالی 94 معادل 847 ریال پیش بینی شده است.

وی موقعیت جغرافیایی شرکت را به عنوان یک مزیت برشمرد و گفت: قرار گرفتن شرکت در بخش مرکزی ایران و شهرهای توریستی چون اصفهان و یزد، سبب شده که شرکت همواره با تقاضای بالایی برای واحدهای در دست خود روبرو باشد و این مسئله باعث شده که بتوانیم پیش فروش پروژه های در دست ساخت خود را با تنها20 درصد پیشرفت فیزیکی آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: روند سودآوری سال های گذشته شرکت حاکی از استمرار سودآوری بر مبنای عملکرد واقعی فروش است و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، این روند در دوره های آتی نیز تداوم داشته باشد.

مدیرعامل سرمایه گذاری مسکن زاینده رود ادامه داد: شرکت به منظور افزایش بهره وری، استفاده از فناوری های نوین در ساخت پروژه ها، مطالعه در راستای شناخت نیازهای مشتریان و به حداقل رساندن زمان اجرایی پروژه ها با حفظ کیفیت مطلوب را در دستورکار قرار داده است.

مدرس هاشمی به برنامه های آتی شرکت اشاره و تصریح کرد: پروژه مشارکتی تجاری-اداری چهارباغ بالا و همچنین یک پروژه با شهرداری اصفهان هم اکنون در دست برنامه ریزی قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی صنعت ساختمان ابراز داشت: با توجه به تحولات در دولت جدید و جلساتی که دردفتر ریاست جمهوری برگزار می شود، با پایین آوردن نرخ تورم، پیش بینی می شود که رکود به سال 94 نرسد و از همین رو انتظار می رود بازار مسکن هم متحول شود.

مدیرعامل سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی تامین مالی شرکت، گفت: سیاست ما تمرکز صرف بر پیش فروش واحدها برای تامین مالی نیست، بلکه از روش های دیگری تامین مالی برای پروژه ها تامین می شود.

وی در ادامه سخنان خود به درآمدهای خدمات در صورت های مالی شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: برای سال 94 در قالب کارگزار برای یکی از سازندگان، فروش 280 واحد مسکونی را برعهده گرفته ایم که مسایل مالی آن در سال 94 لحاظ می شود.

مدرس هاشمی با اشاره به اینکه شرکت به علاوه غیر از فروش واقعی، نسبت به درصد پیشرفت کار هم فروش شناسایی می کند، گفت: هر کدام از پروژه ها مشتری خاص خود را دارد؛ البته مدل فروش ما هم این است که به هر کسی فروش نداشته باشیم، زیرا معتقدیم افرادی که برند خاصی دارند، به دنبال خود مشتری می آورند. برای مثال پروژه شریعتی اصفهان که نزدیک بیمارستان و دادگستری این شهر است، بیشتر به پزشکان و وکلا فروخته شده است.

معارفه زاینده رود به فرابورس 

معارفه زاینده رود به فرابورس 

معارفه زاینده رود به فرابورس 

معارفه زاینده رود به فرابورس 

 

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳
روابط عمومی |