هفتمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید.4/8/93

هفتمین هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن به میزبانی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با حضور مدیر عامل، معاونان و مدیران شرکت مادر همچنین مدیران عامل و معاونان مالی شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در این هم‌اندیشی که در 30 مهر و اول آبان 1393 به میزبانی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران برگزار گردید، موضوعات مختلف و فرصت‌ها و تهدیدهای بازار مسکن و ساختمان در آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای بهبود و توسعه فعالیت‌های شرکت تبیین شد.

هم اندیش مدیران تهران 

  در ابتدای این همایش، آقای مهندس معزی، مدیر عامل گروه ضمن خیر مقدم به کلیه مدعوین، دلایل انتخاب مباحث مطروحه در این همایش را برای حضار تشریح نمود.

هم اندیشی تهران-اوشان

 

پس از آن، دکتر علیجانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه، سیاست‌ها و اولویت‌های این معاونت را تشریح کرد. علیجانی با بیان این که استراتژی‌های شرکت در حوزه‌های بازاریابی فروش، منابع انسانی، تولید و مالی در حال تدوین است، از شرکت‌های تابعه خواست به این استراتژی پایبندی کامل داشته باشند.

هم اندیشی تهران-اوشان   هم اندیشی تهران-اوشان  هم اندیشی تهران-اوشان          

پس از آن آقای مهندس مهندس قالیچه‌باف به بیان سیاست‌های هلدینگ در حوزه فناوری پرداخت. وی با تاکید بر این که حفظ و توسعه برند شرکت منوط به رعایت کیفیت ساختمان‌ها است، از مدیران شرکت‌های تابعه خواست همانند گذشته کیفیف را سر لوحه کار خود قرار دهند. قالیچه‌باف همچنین رئوس سیاست‌های شرکت را در حوزه فناوری برای مدیران گروه بازگو نمود

در ادامه دکتر نادری، معاون مالی و منابع انسانی گروه به ارائه مطالب خود پرداخت. وی با تشریح وضعیت بورس در سال گذشته، از مدیران عامل شرکت‌های تابعه خواست به برنامه‌های خود توجه کامل داشته و با برنامه‌ریزی دقیق از تحقق سود پیش بینی شده اطمینان حاصل کنند. نادری همچنین در خصوص اهمیت و مزایای استفاده از روش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه مطالبی را عنوان نمود.

  هم اندیشی تهران-اوشان  هم اندیشی تهران-اوشان هم اندیشی تهران-اوشان

پس از این بخش، سعید سعادتمند، مدیر برنامه‎ریزی و توسعه بازار گروه به بررسی سناریوهای محتمل در آینده بازار مسکن پرداخت. وی با تشریح نحوه تغییر متغیرهای کلان در سال‌های اخیر، سال‌های آینده را متفاوت از وضعیت فعلی پیش بینی کرد و بر نکاتی همچون مدیریت نقدینگی، شناسایی و ورود به بازارهای جدید در حوزه ساختمان و ایجاد تمایز نسبت به رقبا تاکید کرد. سعادتمند همچنین افزایش تولید با توجه به وضعیت بازار و پیش بینی دوره‌های رونق و رکود را مهم و حیاتی داشت.

دکتر کریمی، مدیر عامل شرکت بازرگانی سرمایه‌گذاری مسکن، سخنران بعدی همایش بود. وی با تاکید بر اهمیت حفظ برند شرکت، تجمیع خریدهای استراتژیک در شرکت بازرگانی را راهکاری مناسب برای ایجاد مزیت خرید در مقیاس و به تبع آن کاهش هزینه دانست. دکتر کریمی با تاکید بر نقش شرکت بازرگانی در زنجیره ارزش گروه، آمادگی شرکت بازرگانی را برای ایجاد ارزش افزوده در این زنجیره ارزش از طریق انعقاد تفاهم نامه‌های خرید کلی، مشارکت در ساخت و سایر روش‌های خرید تجمیعی اعلام کرد.

در ادامه مراسم، مسعود سعادتمند، مدیر روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری مسکن به بیان برنامه‌ها و وظایف روابط عمومی گروه پرداخت. وی به بیان این‌که روابط عمومی وظایف مختلفی از جمله رسیدگی به شکایات مشتریان و حفظ و توسعه برند گروه دارد، تدوین برند بوک را مهم‌ترین برنامه در حال اجرای روابط عمومی دانست. سعادتمند با تاکید بر اهمیت توسعه روابط عمومی در شرکت‌های گروه، از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مسئولین روابط عمومی شرکت‌های تابعه خبر داد.

 

                            هم اندیشی تهران-اوشان  هم اندیشی تهران-اوشان

دکتر سید شهرام احمدی‌نژاد، مدیر فناوری اطلاعات گروه سرمایه‌گذاری مسکن، دیگر سخنران این همایش بود. وی با معرفی سیستم داشبورد مدیران گروه، این نرم افزار را بسیار مفید و حائز اهمیت توصیف کرد. احمدی‌نژاد گفت: در این سیستم کلیه تراکنش‌های ثبت شده در نرم‌افزارهای مالی، فروش و کنترل پروژه‌ تجمیع شده و گزارشات متنوعی را به راحتی در دسترس مدیران ارشد قرار می‌دهد. وی با بیان این‌که این نرم افزار کاملا بومی و با توجه به ویژگی‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن طراحی شده است، گفت: تاکنون این سیستم در سه شرکت جنوب، شمالغرب، و زاینده‌رود به صورت آزمایشی نصب شده و با رفع مشکلات و ایجاد برخی امکانات دیگر، به زودی شاهد نصب و راه‌اندازی آن در سایر شرکت‌های گروه خواهیم بود.

روز دوم همایش به سمینار آموزشی با موضوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه اختصاص داشت. وطن‌پور، قائم مقام مدیر عامل شرکت تامین سرمایه آرمان، سخنران این سمینار آموزشی بود. در این سمینار ویژگی‌ها  و فرایند اجرایی تامین مالی از طریق اوراق صکوک اجاره، مرابحه، مشارکت و نیز صندوق‌های زمین و ساختمان به صورت کامل برای حاضرین تشریح گردید.

در خاتمه مراسم، مهندس معزی، مدیر عامل گروه به جمع بندی نتایج پرداخت. وی با تشکر از مديران شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران به جهت میزبانی مناسب، مطالب ارائه شده را مفید و قابل توجه دانست. معزی با بیان این‌که شرکت‌ها بایستی برنامه دقیقی برای تحقق تولید، فروش و سود داشته باشند تا در بازار رکودی شرکت دچار مشکل در تحقق نشود، از مدیران عامل و کارکنان شرکت‌های تابعه به جهت زحماتشان برای تحقق سود سال 1393 تقدیر و تشکر نمود. وی بار دیگر بر مدیریت نقدینگی و تامین مالی از روش‌های نوین تاکید کرد و گفت: با شرایط جدید بازار، روشهای سنتی تامین مالی در آینده کارایی لازم را نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، از مدیران عامل شرکت‌های تابعه خواست جلسات پایش و ارزیابی مستمر داخلی و مقایسه وضعیت شرکت با رقبا را در برنامه‌های خود قرار دهند.

معزی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت بازارگرایی، دارا بودن نیروی انسانی خبره و ساختار مناسب در حوزه فروش را لازمه فعالیت در بازار جدید مسکن دانست. همچنین توسعه مدیریت پروژه و سیستم خدمات پس از فروش، پایش مستمر رضایت مشتریان، حفظ کیفیت ساخت پروژه‌ها در سطح مورد انتظار مشتریان از برند شرکت، نداشتن بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه، همکاری نزدیک و بهتر میان شرکت‌های پشتیبان گروه با شرکت‌های ساختمانی، استفاده از پتانسیل‌های ارتباطی شرکت با وزارت راه و شهرسازی، به جریان انداختن دارایی‌های راکد و ارتباط بهتر شرکت‌ها با مدیریت روابط عمومی شرکت مادر،

دیگر نکاتی بود که در جمع بندی مدیر عامل گروه مورد تاکید قرار گرفت.

در انتهای جلسه، مقرر گردیدکه هم‌اندیشی بعدی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن به میزبانی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب و در بهمن ماه انجام شود.

 

 

هم اندیشی تهران-اوشان 

 

 

 

 

 

 

 

 

۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱