سیستم ارزیابی کیفی ساختمان در همایش انبوه سازان رونمایی شد93/10/16

سیستم ارزیابی کیفی ساختمان در همایش انبوه سازان رونمایی شد93/10/16
تهران - ایرنا - سیستم ارزیابی کیفی ساختمان در همایش و نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران در هتل المپیک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا همایش بزرگ انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران شامگاه سه شنبه نهم دی ماه امسال در هتل المپیک با حضور مسوولان کشوری، کارشناسان و فعالان بخش مسکن و ساختمان سازی در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن: در این همایش بانک مسکن به همراهی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در نمایشگاه جانبی این همایش حضور داشتند و کاتالوگ‌ها و برشورهای معرفی خود را دراختیار بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه جانبی همایش انبوه سازان دیماه93 

 در آغاز این همایش رییس انجمن انبوه سازان استان تهران به مهمترین رسالت این انجمن در بحث کیفی سازی ساختمان اشاره کرد و گفت: این همایش نیز با این رویکرد برنامه ریزی شده و در همین راستا از سیستم جامع ارزیابی کیفی ساختمان (ساکس) که برگرفته از جدید ترین سیستم های ارزیابی کیفی ساختمان در جهان است، رونمایی می شود.
حسن محتشم افزود: کشورهای توسعه یافته با تبیین شاخص های سنجش کیفیت به ارزیابی پروژه ها پرداخته و وزارت راه و شهرسازی نیز قصد ارزیابی بهتر و کامل تری از پروژه های عمرانی دارد.
رییس انجمن انبوه سازان تهران هدف عمده از برگزاری این همایش را هم اندیشی برای رسیدن به ایده ال وزارت راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: 80 مورد شاخص ارزیابی تبیین شده است که باید در تمام کشور به اجرا در بیاید اما انجمن در ابتدا تصمیم دارد پروژه های استان تهران را بر این مبنا ارزیابی کند و در صورت کسب امتیاز لازم گواهی کیفیت به آن پروژه تعلق گیرد.
در ادامه این مراسم رییس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی در سخنانی نیز با بیان اینکه در ساخت ساختمان منابعی که هزینه می شود منابع ملی است گفت: احداث ساختمان با رعایت استانداردها حتی به دست بخش خصوصی حرکت در مسیر منافع ملی است.
محمد شکرچی زاده به برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از آیین نامه های استاندارد در این حرکت ملی اشاره کرد و افزود: باید در ساخت مسکن بیش از پیش به موضوع حفظ انرژی با هدف تقلیل مصرف منابع تجدید ناپذیر و بهینه سازی مصرف منافع تجدید پذیر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در ایران دو تا سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی انرژی مصرف می شود تصریح کرد: باید در ساخت مسکن و ساختمان به موضوع صرفه جویی در مصرف آب و دیگر منابع حیاتی دقت لازم صورت گیرد
شکرچی زاده با بیان اینکه در ساخت ساختمان منابعی که هزینه می شود منابع ملی است گفت: احداث ساختمان با رعایت استانداردها حتی به دست بخش خصوصی حرکت در جهت منافع ملی است.
شکرچی زاده به برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از آیین نامه های استاندارد در این حرکت ملی اشاره کرد و افزود: باید در ساخت مسکن بیش از پیش به موضوع حفظ انرژی با هدف تقلیل مصرف منابع تجدیدناپذیر و بهینه سازی مصرف منابع تجدیدپذیر توجه کنیم.
در ادامه این همایش مشاور وزیر مسکن نیز با تشریح شرایط اقتصادی کشور گفت: قیمت های ارزان انرژی در کشور نه تنها الگوی غلط مصرفی را نهادینه کرده بلکه بسیاری از صنایع را نیز مستقیم یا غیر مستقیم از رونق انداخته است.
حسین عبده تبریزی با اشاره به الگوی غلط مصرف انرژی در کشور به خاطر ارزان بودن آن، این واقعیت را سبب از رونق افتادن بسیاری از صنایع به شکل مستقیم یا غیر مستقیم دانست و پیش بینی کرد در سال آتی دولت ناچار به حذف بخشی از اقشار کشور از فهرست دریافت کنندگان یارانه خواهد بود.
از جمله دیگر موضوعات مورد بررسی عبده تبریزی، میزان درآمدهای نفتی کشور طی 30 سال اخیر، وضعیت هزینه کرد منابع مالی در امور جاری و غیر جاری کشور طی دهه های گذشته، سرمایه گذاری در صنایع و بسیاری از موضوعات اقتصادی دیگر بود.
وی با بیان اینکه در حوزه تامین مالی، سرمایه گذاری خارجی به دلیل تحریم ها محدود شده است افزود: باید در حوزه بازارهای مالی داخلی با گرایش بازارپایگی عمل کنیم.
مشاور وزیر مسکن تاکید کرد: باید برای کنترل و خروج از تنگناهای اعتباری در بانک ها نظام حسابداری و ارزش گذاری شفافی داشته باشیم.
معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وضعیت و فضای کسب و کار در کشور گفت: در زمینه فضای کسب و کار شرایط مطلوبی در کشور وجود ندارد و ما از بسیاری از کشور ها در این زمینه عقب هستیم.
مظاهریان افزود: برای رونق و بهبود اقتصاد کشور و به تبع آن بازار مسکن باید بهبود فضای کسب و کار در کشور در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان این که در حال حاضر میانگین متراژ مسکن در کشور ما بیش از 100 متر است و تقریبا بعد از آمریکا و کانادا، از این جنبه سومین کشور دنیا هستیم گفت: ساخت و سازها به سمت واحدهای کوچکتر خواهد رفت و پیش بینی ما این است که روند کاهش متراژ ساختمان ها ادامه پیدا خواهد کرد تا به 90 متر برسد.
مظاهریان هزینه ساخت با قیمت های جاری روز را متری 900 هزار تومان برای مسکن شهری و 630 هزار تومان برای مسکن روستایی اعلام کرد.
در ادامه این همایش با حضور آقایان حسن محتشم رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، محمد مهدی مافی دبیر انجمن انبوه سازان، شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه وشهرسازی، مظاهریان، معاون امور مسکن وزیر راه وشهرسازی و مهدی موذن رئیس کانون کاروانهای فنی ساختمان از سیستم جامع ارزیابی کیفی ساختمان به طور رسمی رونمایی شد.
در ادامه این برنامه نمایشگاه تخصصی انبوه سازان نیز افتتاح شد و مورد بازدید کارشناسان و مسوولان حاضر قرار گرفت .

نمایشگاه جانبی همایش انبوه سازان دیماه93 

۱۶ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵