رونق بخش مسکن به معنای افزایش مداوم قیمت نیست2/9/94

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با بیان اینکه رونق بخش مسکن به معنای افزایش مداوم قیمت آن نیست گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال چنین بازاری نبوده بلکه حل مسئله مسکن اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین عبده تبریزی در پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با یادآوری برگزاری نخستین دوره این همایش در سال 72 گفت: امروز نیازهای کشور با نیازهایی که در سال 72 در بخش مسکن با آن مواجه بودیم تفاوت دارد و این همایش سعی می‌کند به نیازهای امروز کشور در بخش مسکن بپردازد.

وی افزود: این همایش با همایش‌های دوره‌های قبل شباهت‌های زیادی دارد برای مثال مانند سالیان گذشته مقالات علمی در محورهای مختلف انتخاب شده که در این دوره 110 مقاله در 7 محور طی دو روز برگزاری همایش قرائت و بررسی خواهد شد.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن افزود: امروز شاهد فشاری که در سالیان گذشته در خصوص ساخت مسکن بوده‌ایم نیستیم؛ در بخشی از حوزه‌ها شاهد این هستیم که با تغییر ساختار ایجاد شده و تمرکزی که در سالیان گذشته در ساخت و ساز وجود داشت نیاز به ساخت و ساز جدید وجود ندارد.

وی تمرکز اصلی وزارت راه و شهرسازی را بر حل مسئله کیفیت مسکن خواند و افزود: علاوه بر این در بخش‌ تامین مالی نیز حوزه مسکن نتوانسته مسئله خود را حل کند و این ضعف نظام بانکی است که در این همایش به آن حتما پرداخته خواهد شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با اشاره به تاکید آخوندی در توسعه‌ای شدن بانک مسکن یادآور شد: چنین نیازی در بخش تامین مالی نظام بانکی وجود دارد که مغفول مانده و وزارتخانه به هیچ وجه علاقمند نیست که مسکن به عنوان کالایی بین مردم فروخته و دلالی شود.

عبده تبریزی با اشاره به برداشت غلط از رکود در بخش مسکن تاکید کرد: رونق در بخش مسکن به این معنا نیست که قیمت هر روز بالا برود و خرید و فروش رشد روز افزونی داشته باشد؛ وزارت راه و شهرسازی به دنبال چنین بازاری نیست بلکه به دنبال حل مسئله مسکن اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بکارگیری سیاست‌های درست در بخش مسکن در سال 1405 شاهد این نباشیم که 10 میلیون نفر در مسکن غیرکیفی سکونت داشته باشند و این همایش به دنبال حل چنین مسئله‌ای است.

۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۵