بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان موافق است/ پیگیر کاهش نرخ سود و افزایش دوره بازپرداخت هستیم8-12-94

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت اصولی موافق است، گفت: وزارت راه و شهرسازی پرسشگر افزایش میزان سقف تسهیلات مسکن، کاهش نرخ سود مسکن و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حامد مظاهریان در نشست هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات (11 و 12 اسفند بندرعباس) در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود قرار بوده سقف وام مسکن به 100 میلیون تومان افزایش یابد -80 میلیون صندوق یکم و 20 میلیون تومان اوراق حق تقدم- آیا وزارت راه و شهرسازی پیگیر افزایش سقف وام مسکن است؟ گفت: استراتژی و سیاست وزارت راه و شهرسازی گسترش بازار رهن است بنابراین فکر می‌کنم باید متقاضیان مسکن تا سقف 50 درصد برای خرید یک ملک را بتوانند تسهیلات دریافت کنند هرچند معتقدیم بازپرداخت این تسهیلات باید در استطاعت مالی مردم باشد و نرخ سود نیز کاهش یابد.

مظاهریان افزود: برخی بانک‌ها مشکلات اعتباری دارند به همین دلیل بانک مرکزی تا سقف 100میلیون تومان به صورت اصولی موافق است،اما ترجیح داده است که این موضوع تا پایان سال جاری متوقف شود. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قرار است این موضوع در سال آینده بررسی شود اما به هر حال بانک مرکزی نگران است که میزان اعتبار دهی بانک‌ها از تعادل خارج شود،بنابراین تلاش می‌کند میزان اعتباردهی بانک‌ها را متعادل نگه دارند.

وی تاکید کرد: ما به این تصمیم و بحث نظارتی بانک مرکزی احترام می گذاریم اما پرسشگر افزایش میزان سقف تسهیلات کاهش، نرخ سود مسکن و افزایش زمان مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن هستیم.

مظاهریان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به کاهش نرخ سود بانکی نرخ سود مسکن نیز کاهش می‌یابد،گفت: به تبع کاهش نرخ سود سپرده‌ها از سوی شورای پول و اعتبار نرخ سود مسکن نیز باید بازنگری شود.

۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷