محمدرضا امینی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن شد - 950222

محمدرضا امینی، به عنوان مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن منصوب و جانشین ایرج معزی شد که از سال 1391 در این سمت قرار داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، جلسه تودیع مدیر عامل سابق و معارفه مدیر عامل جدید، روز چهارشنبه مورخ 22 اردیبهشت ماه 1395 با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن، مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران گروه مالی بانک مسکن، جمعی از مدیران بانک مسکن، مدیران عامل شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن و معاونین و مدیران این شرکت در سالن اجتماعات شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد. 

امینی، مدیر عامل جدید گروه که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت مالی است، پیش از این و از سال 1388 مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت خدمات و پشتیبانی اقتصاد نوین بوده است. همچنین عضویت در هیات مدیره و قرار گرفتن در سمت‌های اجرایی چندین شرکت، در سوابق وی به چشم می‌خورد. 

دکتر کریمی: آرامش در کنار عملکرد مثبت، مهم‌ترین ویژگی دوره مدیریت مهندس معزی بود 
با آغاز جلسه، در ابتدا دکتر علی اکبر کریمی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب به نمایندگی از مجموعه کارکنان و مدیران گروه به ارائه گزارشی از عملکرد دوره مدیریت آقای مهندس معزی پرداخت.

تودیع مهندس معزی یک

وی در صحبت‌های خود، ضمن تاکید بر ایجاد جو دوستانه و تزریق آرامش در شرکت، به اقدامات مفید و موثر دوره مدیریت مهندس معزی از جمله محقق نمودن بودجه و سود در تمامی سال‌های فعالیت، ایجاد سیستم مدیریت عملکرد شرکت‌های تابعه، افزایش سرمایه گروه و شرکت‌های تابعه، استفاده از روش‌های نوین تامین مالی و چندین مورد دیگر اشاره کرد. وی در انتهای سخنان خود ضمن آرزوی سلامت و بهروزی برای آقای معزی، برای آقای امینی آرزوی توفیق در سمت جدید نمود.
بلگوری: پتانسیل‌های زیادی برای رشد شرکت وجود دارد
پس از سخنان این بخش، بلگوری، رئیس هیات مدیره شرکت به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن تاکید بر این که عملکرد مهندس معزی و تیم مدیریتی شرکت تا کنون بسیار مثبت و خوب بوده است، تاکید کرد: جایگاه واقعی شرکت می‌تواند بسیار بالاتر از این باشد و روندی که سال‌ها در شرکت توسط مدیران مختلف انجام شده است، بایستی پر شتاب تر و قدرتمندانه‌تر ادامه یابد تا در نهایت شرکت را به قله‌های رفیع‌تر موفقیت رهنمون سازد.

تودیع مهندس معزی سه

بلگوری در سخنان خود ضمن اشاره به سوابق متعدد آقای امینی در سمت‌های مختلف، از ایشان خواست تمام تلاش خود را به کار گیرد تا با همکاری و همراهی هیات مدیره و نیز مدیران و کارکنان شرکت، بتواند روند مثبت و رو به جلوی موجود را حفظ نموده و بهبود بخشد.
معزی: سرمایه‌های انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در کشور بی‌نظیر است 
پس از سخنان آقای بلگوری، مهندس معزی در جایگاه قرار گرفت. وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان شرکت، نیروی انسانی شرکت را در سطح کشور کم نظیر و حتی بی نظیر دانست و گفت: هر موفقیتی که به دست آمده است، با همکاری و تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان شرکت بوده است.
 
تودیع مهندس معزی دو
وی ادامه داد: افتخار می‌کنم که این مدت را در کنار خانواده سرمایه‌گذاری مسکن سپری کردم و به تعداد کارکنان شرکت، به دوستانم افزوده شد. ایشان در انتهای سخنان خود، برای مجموعه گروه و آقای امینی در سمت جدید آرزوی توفیق نمود. 
امینی: نقش شرکت مادر، حمایت مادری و فرصت‌سازی برای شرکت‌های تابعه است
سخنران بعدی، آقای امینی، مدیر عامل جدید شرکت بود. ایشان در سخنان خود ضمن تاکید بر عدم انجام تغییرات سریع و حساب نشده، از مجموعه همکاران خواست دست همراهی و همدلی به ایشان داده و گروه را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده یاری نمایند. وی همچنین از مدیران و مجموعه هیات مدیره خواست همانند گذشته شرکت و تیم مدیریت را در انجام امور و فعالیت‌ها یاری نماید. امینی برند گروه سرمایه‌گذاری مسکن را یک برند معتبر در صنعت ساختمان کشور دانست که بایستی از آن حفاظت نمود و در جهت توسعه این برند بیش از پیش کوشید.

تودیع مهندس معزی چهار

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، بر نقش مادری و حمایتی هلدینگ در توسعه گروه، به ویژه در تامین مالی تاکید کرد و گفت: این اقدام منجر به کاهش قیمت تمام شده و در بهبود سوددهی و تسهیل فروش موثر خواهد بود. وی نقش شرکت را یک «توسعه دهنده» در صنعت ساختمان دانست که با داشتن ساز و کارهای لازم، می‌تواند برای شرکت‌های تابعه فرصت‌سازی نماید. امینی در انتهای صحبت‌هایش مجددا از زحمات مهندس معزی و تیم مدیریتی شرکت تقدیر و تشکر نمود. 
دکتر بت شکن ده اولویت برای بررسی در هیات مدیره شرکت اعلام کرد
پس از سخنان آقای امینی، دکتر محمد هاشم بت شکن، مدیر عامل بانک مسکن در جایگاه قرار گرفت. وی در ابتدای سخن، از زحمات آقای معزی و تیم مدیریتی شرکت در این مدت تقدیر نمود. بت‌شکن با اشاره به پتانسیل‌های هم‌افزایی میان بانک و شرکت، به سوابق این امر میان شرکت و بانک از طریق صندوق‌های پس انداز مسکن اشاره کرد و گفت: روال هم‌افزایی بین شرکت و بانک باید وارد فاز جدیدی شود. وی تامین مالی پروژه‌ها از طرق جدید را اولویت مهمی در مسیر گسترش و رشد شرکت دانست و گفت: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن بایستی در استفاده از روش‌های نوین تامین مالی مسکن پیشتاز باشد و رهبری این شرکت در صنعت انبوه‌سازی بازار سرمایه، بایستی کاملا مشخص و روشن باشد.

تودیع مهندس معزی پنج

دکتر بت‌شکن در ادامه صحبت‌های خود خواستار بازگشت شرکت به ریل انبوه‌سازی شد و گفت: شرکت بایستی وارد پروژه‌هایی شود که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد آن شود. وی تصریح داد: شرکت می‌تواند با ورود به پروژه‌های عظیم و ملی، ضمن کمک به خانه‌دار شدن مردم، برای سهامداران نیز خلق ارزش نماید. بت‌شکن در ادامه، ده اولویت اصلی را برای بررسی در هیات مدیره شرکت به شرح زیر بر شمرد: 
پشتیبانی از ساخت نسل جدید طرح‌های توسعه شهری منفصل یا متصل به شهرهای مادر 
نگاه یکپارچه به امر اقتصاد مسکن مشتمل بر مدیریت زمین و طرح‌های تجهیز و تامین مالی مسکن
بهره‌گیری از سیاست‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی برای بهبود کیفیت زندگی به ویژه در بافت‌های فرسوده
توسعه شهرهای میان جمعیتی با هدف ساخت واحدهای ویژه اقشار متوسط
ایجاد شهرک‌های جدید در مناطق مورد نظر دولت
توسعه بازار تامین مالی مسکن از طریق به کار گیری بازار سرمایه
توسعه بازار مسکن و ساختمان از طریق پشتیبانی از نظام تضمین کیفیت 
توسعه بازار مسکن و ساختمان از طریق پشتیبانی از نظام پیش فروش و تامین مالی
اجرای یک پروژه TOD
انبوه‌سازی با تکنولوژی بالا
ارتقای برند شرکت
در انتهای جلسه، هیات مدیره شرکت، هیات مدیره گروه مالی بانک مسکن، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه گروه و نیز مدیران و معاونین گروه، با اعطای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از زحمات ایشان در این مدت قدردانی نمودند. 

تودیع مهندس معزی شش

روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن آرزوی بهروزی و سلامت برای آقای مهندس معزی، برای آقای امینی در جایگاه جدید آرزوی توفیق روز افزون دارد.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۷:۴۶