سخنرانی مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دومین گردهم‌آیی مدیران بانک مسکن

دومین گردهم‌آیی مدیران ارشد بانک مسکن با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران، روسای ادارات و مدیران شعب استان‌های بانک مسکن و نیز با حضور محمدرضا امینی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، این گردهم‌آیی روز چهارشنبه 28 مهر ماه 1395 در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد و طی آن دکتر محمد هاشم بت شکن، مدیر عامل بانک مسکن و تنی چند از مدیران بانک به ایراد سخنرانی پرداختند. از جمله سخنرانان این همایش، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن بود.

امینی در ابتدای پنل «ارائه خدمات مالی توسط شرکت‌های تابعه بانک مسکن»، با یادآوری این‌ که دهه 70 به دلیل ارتباط تنگاتنگ بانک مسکن با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، از بهترین دوران فعالیت شرکت بوده است، تاکید کرد: «امیدواریم با هم‌افزایی و استفاده از پتانسیل‌های متقابل بانک و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مانند گذشته شاهد ایفای نقش شایسته‌تر شرکت در ساخت و ساز باشیم».

ایشان در ادامه به معرفی و ارائه توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود در گروه سرمایه‌گذاری مسکن پرداخت و گفت: «علاوه بر بازار پول، توان بالایی برای استفاده از ابزارهای بازار سرمایه در شرکت وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان و انتشار اوراق صکوک اجاره اشاره نمود». امینی با تاکید بر سابقه درخشان شرکت در امر انبوه‌سازی، پتانسیل بالای گروه برای ورود به شهرک‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در اقصی نقاط کشور و همچنین برخورداری از تکنولوژی نوین جهت افزایش سرعت و کاهش هزینه ساخت را از ویژگی‌های مهم گروه دانست.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، اقدامات انجام شده و لازم برای هم‌افزایی هر چه بیشتر شرکت و بانک مسکن را در چند بخش ارائه کرد. نخستین بخشی که امینی به آن پرداخت، تمرکز کلیه حساب‌های شرکت مادر و شرکت‌های تابعه گروه در شعب بانک مسکن بود. وی با تاکید بر این که گروه عملا تمام حساب‌های خود را در شعب بانک متمرکز نموده است، از این موضوع در کنار اقداماتی نظیر دریافت ضمانت‌نامه‌های پیمان‌کاری از طریق شعب بانک مسکن، تعیین بانک مسکن به عنوان بانک عامل در پرداخت سود سهامداران و همچنین هدایت پیمانکاران و مجریان طرح‌ها و پروژه‌های شرکت جهت دریافت ضمانت نامه‌های بانکی مختلف از بانک مسکن به عنوان اقدامات مثبتی یاد کرد که می‌تواند دو طرف را در دستیابی هر چه بیشتر به اهداف یاری کند. وی همچنین به استفاده از توان مدیران مناطق بانک در هیات مدیره شرکت‌های تابعه گروه اشاره کرد و این اقدام را گامی بسیار موثر در افزایش تعاملات میان شرکت‌های تابعه گروه و مدیران مناطق بانک‌ها دانست.

امینی در محور بعدی سخنرانی خود، خواهان تسهیل هر چه بیشتر پرداخت تسهیلات به شرکت‌های گروه در چارچوب دستورالعمل‌های مربوطه با نرخ مناسب، به ویژه در دوره رکود شد. وی با تاکید بر این که طبیعتا این موضوع در چارچوب قواعد و مقررات بانک مرکزی انجام می‌شود، از مدیران بانک خواست حداکثر همکاری و همراهی را با شرکت در این زمینه معمول نمایند. وی همچنین با اشاره به لزوم تقویت طرف تقاضا همزمان با طرف عرضه، خواهان پرداخت تسهیلات ویژه برای خریداران واحدهای شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به منظور تقویت این بخش شد. امینی همچنین در ادامه سخنانش، همراهی بانک مسکن در جهت ایجاد و راه اندازی موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن در استان‌های محل فعالیت شرکت، تسهیل امکان بازاریابی پروژه‌های شرکت از طریق شعب بانک و استفاده از فضای تبلیغاتی شعب منتخب در استان‌ها برای معرفی پروژه‌ها، معرفی مناسب محصولات شرکت به کارکنان بانک جهت خرید و سرمایه‌گذاری و استفاده از امکانات رسانه‌ای بانک مسکن نظیر سایت اینترنتی و خبرنامه را از دیگر اقداماتی دانست که می‌تواند هم‌افزایی میان بانک و شرکت را بیش از پیش توسعه دهد.

امینی در بخش آخر سخنانش به برنامه‌های آتی شرکت پرداخت. وی با اشاره به این که توسعه حجم فعالیت‌های شرکت، منطبق با برنامه و اهداف بانک مسکن و با استفاده بهینه از ظرفیت موجود، مهم‌ترین اولویت کاری گروه است، گفت: «به منظور دستیابی به این هدف، حضور در بخش‌های جدیدی از صنعت مسکن و ساختمان که گروه تا کنون در آن‌ها ورود جدی نداشته است، برنامه اصلی ما برای دستیابی به این هدف است». وی با اشاره به حمایت دولت و بانک مسکن از پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده، از این پروژه‌ها به عنوان بازاری مناسب برای شرکت یاد کرد و در کنار آن، ایجاد سبد متنوع محصولات مناسب اقشار متوسط و دهک‌های میان درآمدی، صدور خدمات فنی و مهندسی و برقراری ارتباط مناسب به منظور دریافت سفارشات ساخت عمده کارکنان نهادها و سازمان‌ها را از جمله بازارهایی دانست که گروه برای توسعه فعالیت‌هایش، در حال برنامه‌ریزی برای ورود به آن‌هاست.

امینی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت بازاریابی به عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت، رشد و توسعه هر چه بیشتر این بخش از فعالیت‌های گروه را در کنار استفاده از روش‌های نوین و ابتکارات خلاقانه در بحث تامین مالی با تاکید بر جذب منابع از بازار سرمایه از برنامه‌های دیگر گروه بر شمرد.

سخنرانی امینی در همایش بانک مهر 95
سخنرانی امینی در همایش بانک مهر 95
سخنرانی امینی در همایش بانک مهر 95

۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳