رشد ۷.۶ درصدی معاملات مسکن در آبان‌ماه

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: در ۱۷ روز ابتدای آبان‌ماه شاهد رشد ۷.۶ درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل بودیم.

حسام عقبایی اظهار کرد: در ۱۷ روز اول آبان‌ماه در شهر تهران ۸ هزار و ۱۳۵ قرارداد خرید و فروش امضا شد که با توجه به رقم ۷ هزار و ۵۵۸ قرارداد در مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۷.۶ درصدی بوده‌ایم.

وی افزود: در بخش اجاره نیز در ۱۷ روز ابتدای آبان ماه ۱۱ هزار و ۱۱۱ قرارداد منعقد شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار و ۳۰۶ مورد بود. لذا آمارها نشان می دهد که در هر دو بخش شاهد روند افزایشی بوده ایم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: وضعیت معاملات مسکن در شهر تهران از ابتدای سال سیر صعودی داشته است. در تهران شاهد افزایش حجم معاملات و روند عبور از رکود بودیم. اما هنوز به حجم موثری از معاملات که بتوانیم بگوییم بازار رونق گرفته است نرسیده ایم.

عقبایی درخصوص معاملات مسکن در کل کشور نیز گفت: در کل کشور نه تنها شاهد رشد معاملات نبویم بلکه در بعضی جاها روند کاهشی بوده است. دلیلش این است که میانگین معاملات در کشور در بعضی نقاط کاهش یافته است. لذا اینکه می گوییم امیدواریم و کارشناسان می گویند وضعیت بخش مسکن رو به بهبود است به خاطر پایلوت شهر تهران است؛ چرا که پایتخت بازار را تعیین می کند. لذا در سال ۱۳۹۶ شاهد تسری وضعیت معاملات تهران به شهرهای کوچکتر خواهیم بود.

رییس اتحادیه املاک تصریح کرد: با توجه به اینکه اصلا سرمایه گذار در بازار مسکن ورود نکرده و عمده افراد متقاضیان مصرفی هستند پیش بینی افزایش قیمت تا پایان بهار سال آینده وجود ندارد.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳
ایسنا |