آخرین وضعیت دو پروژه شاخص شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب

آخرین وضعیت دو پروژه شاخص شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب
فرهاد یاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، با اشاره به مهمترین پروژ‌ه‎های این شرکت گفت: در حال حاضر پروژه‌های زیادی در شرکت سرمایه گذاری شمالغرب کشور در حال انجام است اما دو پروژه بافت فرسوده تبریز و شهرک سلامت دو پروژه شاخص محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب درباره پروژه بافت فرسوده تبریز گفت: بر اساس تکالیف بانک مسکن و گروه سرمایه گذاری مسکن، ورود به پروژه‌های بافت فرسوده از اولویت‌های شرکت است.

یاسمی ادامه داد: این پروژه در غرب تبریز و در منطقه 4 جانمایی شده که برای اجرای آن حدود 54 هزار متر زمین از شهرداری تبریز از محل منابع داخلی شرکت تملک شده است.

این مقام مسئول افزود: این پروژه که در زمینی فاقد معارض تعریف شده است، علاوه بر کمک به توسعه و احیای منطقه، می‌تواند سود اقتصادی قابل توجهی را برای شرکت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه بافت فرسوده تبریز توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد گفت: طی مذاکرات انجام شده با شهرداری تبریز احداث حدود 2000 واحد با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، درمانی، آموزشی و سایر تاسیسات روبنایی و زیربنایی در این زمین پیش بینی و هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب کشور ادامه داد: با توجه به اهمیت ورود به پروژه‌های بافت فرسوده و ضرورت نوسازی و احیای این بافت‌ها، مذاکراتی از سوی شرکت برای ورود به اجرای پروژه‌های بافت فرسوده شهرهای اردبیل و زنجان نیز صورت گرفته که برای تملک زمین‌ها در حال مذاکره هستیم.

بر اساس این گزارش، گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از انبوه‌سازان بزرگ در کشور، در فرآیند بازنگری اهداف و برنامه‌های خود، بازنگری سبد تولیدات شرکت‌های تابعه بر اساس اهداف استراتژی‌های کلان و تحلیل بازار به منظور تمرکز بیشتر بر مزیت‌های رقابتی شرکت‌ها در حوزه فعالیت خود و اولویت دهی به پروژه‌ های میان درآمدی و بافت فرسوده را در دستور کار قرار داده است.

همچین این هلدینگ، با رویکرد حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده مطالعه و بررسی جهت حضور در پروژه‌های این مناطق با تکیه بر توانمندسازی شرکت‌های تابعه را از سال گذشته آغاز کرد.

۳ مهر ۱۳۹۶ ۰۷:۰۹