فروش پروژه نارون به اتمام رسید

کلیه واحدهای پروژه نارون اراک (متعلق به صندوق زمین و ساختمان مسکن نارون) با موفقیت به فروش رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، پس از اتمام موفقیت آمیز عملیات اجرایی این پروژه در خرداد ماه و در انطباق کامل با برنامه زمان‌بندی و هزینه‌های پیش‌بینی شده، عملیات فروش واحدهای پروژه نیز به اتمام رسید و عملا صندوق نارون به عنوان یکی از چهار صندوق زمین و ساختمان کشور، وارد فاز نهایی جمع‌بندی و خاتمه گردید و نماد آن طی روزهای آتی در بورس متوقف خواهد گردید.

نارون اراک

حنظله فندرسکی، مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این خصوص گفت: «این صندوق برای تامین مالی احداث پروژه 144 واحدی نارون اراک که در شهرک الهیه این شهر قرار دارد، در سال 1395 با پذیره نویسی 100 میلیارد ریالی تاسیس گردید». وی افزود: «کل هزینه ساخت در حدود 186 میلیارد ریال بوده است که باقی مانده مبلغ از محل تسهیلات و پیش فروش واحدها تامین گردید».

فندرسکی در ادامه به روند فروش واحدهای پروژه اشاره کرد و گفت: «با مدیریت مناسب نظام بازاریابی و فروش پروژه و بهره‌گیری از توان و ارتباط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند به عنوان مدیر ساخت و کارگزار فروش در این شهر، توانستیم از اواسط دی ماه تا اواسط مرداد ماه، کلیه واحدهای پروژه را با شرایط انقباضی به فروش برسانیم و در طول دوره فروش نیز چهار مرحله افزایش قیمت در واحدها داشتیم که در نهایت منجر به افزایش قابل توجهی در بهای فروش پروژه گردید». فندرسکی در خصوص نرخ بازده نهایی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق نیز گفت: «نرخ نهایی پس از انجام محاسبات لازم و در چارچوب مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار به اطلاع دارندگان واحدها خواهد رسید؛ اما با محاسبات اولیه به نظر می‌رسد صندوق توانسته است به اهداف خود دست یابد».

 فندرسکی 1

فندرسکی همچنین در خصوص دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نیز گفت: «عملیات اجرایی پروژه‌های نگین شهرری (صندوق زمین و ساختمان نگین) و نرگس تبریز (صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب) با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است و همزمان با عملیات اجرایی، پیش فروش واحدهای پروژه نرگس آغاز و پیش فروش واحدهای پروژه نگین نیز پس از نهایی‌سازی قیمت و شرایط پرداخت و در صورت صلاحدید هیات مدیره صندوق، آغاز خواهد شد». وی افزود: «دارندگان واحدهای این صندوق‌ها اطمینان داشته باشند که گروه سرمایه‌گذاری مسکن تمام تلاش خود را در راستای مدیریت بهینه این صندوق‌ها به کار بسته و از منافع دارندگان واحدها محافظت خواهد کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین از مالکان زمین‌های مستعد ساخت و ساز خواست در صورت تمایل، زمین‌های خود را برای تاسیس صندوق به گروه سرمایه‌گذاری مسکن معرفی نمایند تا در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی مناسب و انطباق با الزامات قانونی، تامین مالی و ساخت پروژه‌ها از طریق این مکانیزم نوین و دقیق انجام گردد.

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵