ضرورت استفاده از بخش خصوصی در حوزه تامین زیرساخت‌های شهرهای جدید

۲ مرکز محله را با استفاده از مشارکت بخش خصوصی در هشتگرد آغاز کردیم که در کنار خدماتی با بعد غیرانتفاعی، خدماتی تجاری را نیز به شهروندان ارایه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مکسن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های روبنایی و همچنین ۵۰۴ واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد بیان کرد: امروز شاهد افتتاح مجموعه‌ای از پروژه‌های آموزشی، مذهبی و ورزشی همزمان با واحدهای مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد بودیم که قطعا در ارتقای کیفیت زندگی و همچنین رفع کمبودهای موجود در حوزه‌ خدماتی این شهر جدید تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به افتتاح ۵۱ میلیارد تومان پروژه در شهر جدید هشتگرد، اعلام کرد: تمامی هزینه‌های صرف شده برای پروژه‌های افتتاحی از محل منابع داخلی شرکت عمران هشتگرد بوده که تماما سعی دارد به افزایش جذابیت‌های این شهر برای سکونت و همچنین تحقق اهداف مدنظر در شرکت عمران شهرهای جدید بیانجامد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل پروژه قطار برقی هشتگرد-گلشهر را یکی از مهمترین پروژه‌های اجرایی برای افزایش جذابیت‌های سکونتی در هشتگرد اعلام کرد و گفت: این شهر از لحاظ جذابیت‌های طبیعی بین ۱۷ شهر جدید فعال کشور شهری منحصربه فرد است. به همین دلیل در دهه اول شکل‌گیری آن که مساله دسترسی کمتر به معضل تبدیل شده بود یکی از جذاب‌ترین شهرها برای سکونت به شمار می‌رفت، ویژگی که امروز تلاش داریم بار دیگر به شهر جدید هشتگرد بازگردانیم.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه شهرجدید هشتگرد باید به شهری با کیفیت و دارای شاخص‌های استاندارد در استان البرز تبدیل شود گفت: ما باید کاری کنیم تا جمعیت بیشتری به سمت هشتگرد روانه شده و زمینه تمرکز زدایی از شهر کرج هرچه سریع‌تر فراهم شود.

به گفته وی مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید تلاش بیشتر خود را طی دولت تدبیر و امید صرف تکمیل واحدهای مسکن مهر و همچنین خدمات پایه‌ای به خصوص بخش آموزشی خرج کرده است، امری که در ابتدای آغاز طرح مسکن مهر به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته بود.

طاهرخانی در این خصوص خاطرنشان کرد: شهرهای جدید در سال ۹۲ شاهد کمبود زیادی در حوزه خدمات پایه‌ای بوده‌اند اما امروز می‌بینیم که وزارت آموزش و پرورش به برخی از مدارس ساخته شده در شهرهای جدید اعلام عدم نیاز کرده و با تعداد واحدهای آموزشی بسیاری روبرو است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها را به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های کلان شرکت عمران شهرهای جدید برشمرد و گفت: امروز ۲ مرکز محله را با استفاده از مشارکت بخش خصوصی در هشتگرد آغاز کردیم که در کنار خدماتی با بعد غیرانتفاعی، خدماتی تجاری را نیز به شهروندان ارایه خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود از برنامه‌ریزی شرکت عمران شهرهای جدید برای احداث ۵۰ مرکز محله در سطح شهرهای جدید طی سال جاری خبر داد و گفت: اقدام دیگری که از هفته دولت امسال در حوزه شهرهای جدید آغاز کردیم احداث مجموعه مسکونی جدید برای اقشار متوسط جامعه در سطح این شهرهاست که تلاش داریم عملیات احداث ۵۰ هزار واحد آن را تا پایان سال ۹۷ با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون دخالت دولت انجام دهیم. اقدامی که برنامه خوبی برای جذب نقدینگی موجود در کشور به شمار می‌رود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱