خیز بزرگ «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» برای عمران و آبادانی شهرهای جدید

در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، سه یادداشت تفاهم همکاری گروه سرمایه‌گذاری مسکن با شرکت‌های عمران شهرهای جدید امضا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور، در زمینه‌های پیمان‌کاری (آماده سازی زمین)، مشارکت در ساخت برای احداث واحدهای مسکونی و مشارکت در محله سازی معرفی و بررسی گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ این نشست روز دوشنبه 19 آذرماه 97 با حضور روزبه ظهیری هاشمی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن به همراه معاونین و مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، شمال شرق، تهران، الوند، زاینده‌رود و جنوب و همچنین حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ماد تخصصی عمران شهرهای جدید به همراه مدیران عامل برخی از شرکت‌های عمران شهرهای جدید، به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و امضای سه یادداشت تفاهم همکاری در دفتر مرکزی شرکت مادرتخصصی عمران شهر‌های جدید تشکیل شد. 

جلسه مدیر عامل با طاهر خانی معاون وزیرآذر 97

 
معاون وزیر راه و شهرسازی: ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید طبق برنامه ششم توسعه
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این جلسه با اشاره به سابقه همکاری گروه سرمایه‌گذاری مسکن با شرکت عمران شهرهای جدید گفت: این شرکت از ابتدای شکل‌گیری مجموعه شهرهای جدید، از شرکای استراتژیک ما به شمار می‌رفته است. وی افزود: قطعا این همکاری تاکنون منجر به ایجاد واحدهای مسکونی فاخری در شهرهای جدید شده و ما همچنان تمایل داریم با تکمیل مذاکرات، زمینه همکاری مجددا را فراهم سازیم.
طاهرخانی در ادامه با اشاره به برنامه شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: خوشبختانه این موضوع مورد تأیید رئیس‌جمهوری نیز قرار گرفته و امید است با همکاری شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، هرچه سریع‌تر بخش عمده‌ای از آن محقق شود.
وی افزود: امروزه مواردی چون کیفیت در ساخت، طراحی، معماری، مصرف انرژی و صرفه‌جویی آب در محلات مسکونی، موضوعاتی هستند که در دنیا تجربه شده‌، اما متأسفانه در ایران به خوبی اجرا نشده‌اند و در امور عمرانی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. انتظار داریم با همکاری گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این فرایند، الگویی برای اجرای این موارد توسط سایر سازندگان نیز باشیم.
وی در ادامه سخنان خود مخاطب اصلی این واحدهای مسکونی را اقشار متوسط اجتماعی اعلام کرد و افزود: طبق مذاکرات انجام شده در این حوزه، شهرهای جدید زمینه بسیار مناسبی برای تأمین مسکن اقشار متوسط جامعه تلقی شده‌اند؛ چرا که بستر کار در آن‌ها آماده‌تر از سایر نقاط بوده و تحقق اهداف در آن‌ها طی زمان کوتاه‌تری مشاهده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برقراری تعامل مناسب بین طرفین را موضوع بسیار مهمی در شکل‌گیری یک همکاری گسترده دانست و افزود: استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و همگام با محیط‌زیست، برای ما از هر اقدامی در این تفاهم‌نامه مهم‌تر است؛ هرچند که هزینه بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد.
طاهرخانی در ادامه ایجاد ساختمان‌های با کیفیت را نتیجه اصلی استفاده از این تکنولوژی‌ها دانست و افزود: با توجه به تحولات اخیر انتظار داریم ضمن تسریع در روند امور اجرایی تحرک جدی در این حوزه اتفاق افتاده و خروجی مناسب و با کیفیتی از آن شاهد باشیم که طبق تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی اعلام شده پیش خواهیم رفت.

جلسه مدیر عامل با طاهر خوانی معاون وزیرآذر 97

 
🔹اعلام آمادگی گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای ایفای نقش موثر در توسعه شهرهای جدید
روزبه ظهیری هاشمی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز طی سخنانی با تقدیر از نگاه حمایتی دولت به توسعه‌گرها اشاره کرد در راستای ماموریت‌ها و سیاست‌های ابلاغی به عنوان یک شرکت پیشرو، آمادگی داریم با تعامل و همکاری مشترک، گامی در جهت آبادانی کشور برداریم.
مدیر عامل در ادامه با اشاره به پیشرفت مذاکرات با مدیران عامل برخی از شرکت‌های عمران شهرهای جدید، از طاهرخانی درخواست نمود در انعقاد قراردادهای مشترک، بیشترین قدرالسهم‌ شرکت را به واحدهای مسکونی اختصاص دهند. وی افزود: آمادگی داریم در صورت تسریع و مساعدت در ترهین زمین‌ها، با اخذ تسهیلات لازم، فعالیت‌های اجرایی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز نماییم.
ظهیری در ادامه سخنان خود با اشاره به سوابق درخشان گروه در احداث شهرک‌های بزرگ و نیز تامین مسکن هم‌میهنان در شهرهای جدید، تاکید کرد: احداث پروژه‌ها بایستی با بالاترین کیفیت و منطبق با شان مردم و در راستای ارتقای کیفیت زندگی ساکنین باشد.
در ادامه جلسه، پیشنهادات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور مورد بحث و ارزیابی طرفین قرار گرفت.
بحث و تبادل نظر در خصوص پروژه مرکز شهر اندیشه
این پیشنهاد مشارکت، در آماده‌سازی زمین و احداث پروژه مرکز شهر اندیشه، با استعداد احداث 1500 واحد مسکونی و نیز واحدهای تجاری و خدماتی به همراه ره‌باغ در زمینی به مساحت حدود 30 هکتار می‌باشد. با توجه به وسعت این پروژه و برای تسریع در فعالیت اجرایی، در صورت نهایی شدن مذاکرات و انعقاد قرارداد، با تصمیم هلدینگ، کنسرسیومی از شرکت‌های گروه در این پروژه حضور خواهند داشت. در ارتباط با روند اجرایی این پروژه، آئینی، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه و شاه‌حیدری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران توضیحات کاملی از مذاکرات خود ارائه نمودند.
 

جلسه مدیر عامل با طاهر خانی معاون وزیرآذر 97

محله‌سازی 86 هکتاری شهر جدید صدرا و احداث واحدهای مسکونی و تجاری در این شهر
پیشنهاد دیگر مشارکت، توسط شرکت عمران شهر جدید صدرا در شهر شیراز به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب ارائه گردید. در این خصوص، پیش از این تفاهم‌نامه‌ای به منظور مشارکت در دو پروژه، میان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب و شرکت عمران شهر جدید صدرا منعقد شده بود. 
پروژه اول، محله‌سازی زمین 86 هکتاری از اراضی شهر جدید صدرا با استعداد ساخت حدود 3000 واحد مسکونی که با مذاکرات دو طرف در طی ماه‌های اخیر، طرح در حال تهیه می‌باشد. پروژه دوم، مشارکت در ساخت حدود 750 واحد مسکونی است که در حال انعقاد بین طرفین می‌باشد. در این خصوص حاجی پور، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا و فرزین، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب توضیحات کاملی از نشست‌های خود ارائه نمودند. 
 
محله‌سازی شهر جدید بهارستان و احداث واحدهای مسکونی در این شهر
پیشنهاد احداث واحد مسکونی در زمین 7 هکتاری و با استعداد ساخت 700 واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان اصفهان توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مشارکت در محله سازی در 185 هکتار از اراضی شرق فاز 4 همین شهر با استعداد تامین9000 واحد مسکونی نیز از موضوعات در حال مذاکرات است که شرکت عمران شهر جدید بهارستان در ماه‌های اخیر در حال برگزاری نشست‌های تخصصی با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود می‌باشد. در این خصوص احمدی، مدیر عامل شهر جدید بهارستان و مدرس هاشمی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، گزارش پیشرفت مذاکرات خود را ارائه نمودند و در نهایت نیز تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین امضا و مبادله گردید.
 
آماده‌سازی اراضی شهر جدید مهاجران و احداث واحدهای مسکونی در این شهر
تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در محله‌سازی 98 هکتار از اراضی شهر جدید مهاجران اراک با استعداد احداث حدود 2000 واحد مسکونی بین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند و شرکت عمران شهر جدید مهاجران منعقد شد. همچنین پیشنهاد دیگری برای آماده‌سازی زمین 15 هکتاری در این شهر نیز در برنامه آتی جهت مذاکرات قرار گرفت. در این خصوص مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید مهاجران و زمرد، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند، توضیحات کاملی از روند مذاکرات و پیشرفت کارها ارائه نمودند.
 
آماده‌سازی اراضی شهر جدید هشتگرد و احداث واحدهای مسکونی ویلایی در این شهر
زمین‌ مد نظر مساحتی معادل 35 هکتار داشته و قرار است طراحی لازم به منظور احداث واحدهای ویلایی مسکونی در آن انجام شده که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، به عنوان مجری، مطالعات اولیه را انجام داده و پس از توافق طرفین، اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت می‌گردد. در این خصوص نیز  مدیر عامل شرکت عمران شهر هشتگرد و صدیقی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس توضیحات کاملی از روند مذاکرات و پیشرفت کارها را ارائه نمودند.
 
در ادامه جلسه پیشنهاد حضور در مشارکت عمران شهر جدید پرند، فولاد شهر اصفهان، گلبهارمشهد، تیس  استان سیستان و بلوچستان و .. از جمله موضوعات دیگر این جلسه بود که مقرر گردید بررسی‌های لازم در این خصوص نیز صورت گرفته و نشست‌های تخصصی برگزار گردد.

جلسه مدیر عامل با طاهر خوانی معاون وزیرآذر 97

۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۳