معاون وزیر مسکن : شیوه نامه اعطای تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت اجرایی می شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی از اجرایی شدن شیوه نامه اعطای تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در روزهای آتی خبر داد و سقف این تسهیلات را برای استان تهران 120 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، 'احمد صادقی' روز سه شنبه به مناسبت سالگرد نخستین سال فعالیتش در شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در جمع خبرنگاران گفت:سقف تسهیلات مذکور در کلان شهرها 80 میلیون ریال ، مراکز استانها 60 تا 75 میلیون ریال و شهرستانها 30 تا 45 میلیون ریال است . وی تاکید کرد: نرخ کارمزد این تسهیلات که از سوی بانک مسکن اعطا می شود 12درصد است که پرداخت چهاردرصد آن از سوی دریافت کننده و هشت درصد مابقی ازسوی شرکت مذکور تعهد می شود. معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اکنون یک صد هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری در حال نوسازی است ، گفت : تکمیل 50 هزار واحد مسکونی از این تعداد در سال جاری پیش بینی شده و تاکنون 10 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.
وی حجم سرمایه گذاری در بافت های فرسوده شهری را در سال جاری 65 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت :سهم دولت از این میزان سرمایه گذاری 36 درصد ، مردم و بخش غیر دولتی 34 درصد و بخش های عمومی و شهرداریها نیز 30 درصد است. صادقی از تاسیس صندوق حرمهای مطهر برای احیا و نوسازی بافت های پیرامون حرمهای مطهر امام رضا (ع ) ، حضرت معصومه (س ) ، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع ) و احمد ابن موسی شاهچراغ (ع ) در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : سالانه میلیونها نفر برای زیارت به این اماکن می روند و بنابراین باید برای رفاه حال زایران تسهیلات لازم فراهم شود. وی از صرف یک هزار و 520 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی برای بازگشایی معابر در بافت های فرسوده به عنوان یک اقدام ضروری یاد کرد که در این زمینه مردم و شهرداریها وارد عمل شدند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در پاسخ به این پرسش که آیا طرح مسکن مهر نیز مشمول ریزدانگی بافت های فرسوده که پلاک های زیر 100 متر مربع را دربر می گیرد ،خواهدشد، گفت : خیر، این موضوع نادرست است. طرح مسکن مهر در اراضی 150 متر مربع با سطح اشغال 60 درصد صورت می گیرد ، بنابراین مشمول موضوع مذکور نیست . وی در ارتباط با طرح تجمیع پلاک های مسکونی در بافت های فرسوده هم اظهار داشت : ابتدا این اراضی با حضور کارشناسان رسمی دادگستری ارزش گذاری و ارزیابی و هریک از پلاک ها قدر السهم شان مشخص می شود و هنگام ساخت مشکلی نخواهند داشت. وی از برنامه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی برای اجرای 10 هزار و 625 هکتار اراضی بافت فرسوده در سالهای برنامه پنجساله پنجم توسعه به عنوان برنامه کاری این شرکت یاد کرد و گفت : چنانچه این پیشنهاد تصویب شود ، بلافاصله برنامه شکل اجرایی به خود می گیرد.

۵ آبان ۱۳۸۹ ۱۷:۰۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |