معاون وزیر مسکن خبر داد: نهایی شدن برنامه دولت برای بازسازی و ساخت مسکن در برنامه پنجم

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت:‌ دولت برنامه خود برای بازسازی و ساخت مسکن در باقت‌های فرسوده در برنامه پنجم توسعه را نهایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد صادقی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه پیشنهادی دولت برای بازسازی و ساخت مسکن در بافت فرسوده را نهایی کرده و قرار است در طول برنامه 10 هزار و 625 هکتار از بافت‌های فرسوده نوسازی شود. وی ادامه داد: طی برنامه‌ اول، دوم و سوم برنامه توسعه یک هزار و 68 هکتار از بافت فرسوده بازسازی شده و در برنامه چهارم این عدد به 3500 هکتار رسید اما در پنج ساله برنامه پنجم 16 درصد یعنی 2 برابر 30 سال گذشته نوسازی خواهد شد. صادقی گفت: در طول برنامه اول، دوم و سوم توسعه 35 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تخریب و 82 هزار واحد مسکونی نوسازی شده و در طول برنامه چهارم 286 هزار واحد مسکونی نوسازی و بازسازی شده است. وی ادامه داد: در طول برنامه پنجم توسعه 510 هزار واحد مسکونی تخریب و یک میلیون و 210 هزار واحد مسکونی جدید در بافت فرسوده احداث خواهد شد.

*سرمایه گذاری در بافت های فرسوده

صادقی در خصوص سرمایه گذاری در بافت های فرسوده اظهار داشت: در یک سال اخیر بیش از40 هزار میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی در این بافت ها سرمایه گذاری شده است. وی افزود: میزان کل سرمایه گذاری در سال 87 معادل 22 هزار و 727 میلیارد ریال، در سال 88 معادل 36 هزار و 294 میلیارد ریال و در سال 89 به بیش از 65 هزار و 197 میلیارد ریال می رسد که نسبت به سال قبل رشد 80 درصدی دارد. مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: در سال گذشته برای 30هزار واحد مسکونی 4 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات 15 میلیون تومانی و در سالجاری برای 58 هزار واحد مسکونی 11 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات 20 و 25 میلیون تومانی اختصاص یافته است.

*وام ودیعه اسکان موقت

وی با اشاره به وام ودیعه اسکان موقت گفت: کمک ودیعه اسکان موقت با رفع مشکلات میان سازنده ها و مالکان سهم زیادی در جلب استقبال مردمی برای نوسازی واحدهایشان دارد. وی افزود: تسهیلات اسکان موقت به پلاک های تجمیع شده حداقل 150 متر مربع ، اختصاص می یابد و شیوه نامه نحوه پرداخت تسهیلات هفته گذشته به بانک مسکن ابلاغ شده است. صادقی تسهیلات ودیعه مسکن را قرض الحسنه اعلام کرد و افزود: تسهیلات ودیعه مسکن 4 درصد کارمزد دارد و مابه التفاوت آنرا تا 12 درصد دولت می پردازد و بازپرداخت این تسهیلات دو ساله خواهد بود به گفته وی، در حال حاضر 100 هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده در حال نوسازی است و تا پایان سال جاری 50 هزار واحد مسکونی تکمیل می شود.

۵ آبان ۱۳۸۹ ۱۷:۱۳
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |