وزیر مسکن و شهرسازی: تا پایان امسال 440 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضایان می شود

وزیر مسکن و شهرسازی: تا پایان امسال 440 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضایان می شود
وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه قطار مسکن مهر در کشور با سرعت درحال حرکت است، گفت: تا پایان سال جاری 440 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار می شود.

'علی نیکزاد' روز شنبه در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر سمنان با بیان اینکه در مجموع 940 هزار واحد مسکن مهر در کشور درحال ساخت است به خبرنگاران اعلام کرد: مابقی واحدها تا پایان تابستان سال آینده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. وی اظهارداشت: در پاییز امسال 140 هزار واحد و در زمستان نیز 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور واگذار می شود. نیکزاد با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم رویای مسکن دار شدن جوانان تحقق یافته، گفت: علاوه بر واحدهای مذکور 170 هزار واحد نیز به صورت خودمالک در کشور درحال ساخت است. وی، سقف تسهیلات اعطایی مسکن مهر را در سه بخش اعلام کرد و افزود: به واحدهای سنتی ساز 200 میلیون ریال، واحدهای نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و واحدهای صنعتی ساز 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
وی، سمنان را از استانهای برتر در ساخت مسکن مهر دانست و با تقدیر از استاندار و بانک مسکن و سایر دست اندرکاران این پروژه بزرگ افزود: رتبه سمنان در بین استانهای کشور همواره اول تا سوم بوده است. نیکزاد با بیان اینکه مالیات به واحدهای مسکن مهر تعلق نمی گیرد و تعاونی های مسکن از پرداخت مالیات معاف هستند درمورد بیمه این واحدها نیز گفت: با مساعدت وزیر رفاه و تامین اجتماعی سقف بیمه واحدهای مسکن مهر از 230 هزار ریال به 70 هزار ریال کاهش یافته و این حق بیمه نیز در سه قسط از پیمانکاران اخد می شود. وزیر مسکن و شهرسازی به منظور بازدید و بررسی مسایل و مشکلات مسکن مهر امروز (شنبه) به استان سمنان سفر کرد.

۹ آبان ۱۳۸۹ ۱۸:۴۰
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |