وزیر مسکن: 440 هزار واحد مسکونی مهر امسال تحویل می‌شود

وزیر مسکن: 440 هزار واحد مسکونی مهر امسال تحویل می‌شود
تهران - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری مجموع واحدهای مسکونی مهر که به متقاضیان مربوطه تحویل می‌شود به 440 هزار واحد مسکونی می‌رسد.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن وشهرسازی ، 'علی نیکزاد' از برنامه تحویل 140 هزار واحد مسکونی تا پایان پاییز و اتمام 300 هزار واحد دیگر در زمستان امسال خبر داد. وی اضافه کرد: برپایه توافق صورت گرفته با وزارت تعاون، تعاونی‌های مسکن مهر می‌توانند اعضای خود را برای دریافت واحدهای مسکونی مهر ساخته شده با تفاهم‌نامه سه جانبه به سازمان‌های مسکن و شهرسازی استان‌ها معرفی کنند.
براساس رویه وزارت مسکن وشهرسازی در زمان حاضر به سه شیوه مسکن مهر ملکی، تعاونی ساز و عقد تفاهم‌نامه‌های سه جانبه (سازمان‌های مسکن استانی، بانک مسکن و انبوه سازان) اقدام به ساخت واحدهای مسکونی مهر می‌کند. به گفته نیکزاد، براساس تفاهم صورت گرفته با وزارت تعاون، ‌تعاونی‌های مسکن مهر می توانند اعضای خود را برای تحویل واحدهای مسکونی مهر ساخته شده توسط انبوه‌سازان در قراردادهای سه جانبه به سازمان‌های مسکن و شهرسازی استان‌های مختلف معرفی کنند تا این سازمان‌ها نیز واحدهای مسکونی در دست ساخت را که در مرحله نازک کاری قرار دارند، برای آنان در نظر بگیرند و با آورده اعضا واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شود. وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: طی نیمه نخست سال 1390 نیز 500 هزار واحد مسکونی مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود. مجموع واحدهای مسکونی طرح مهر در مرحله نخست که از خرداد 1386 آغاز شد در پایان شهریور سال آینده خاتمه می‌یابد و قرار است برای مرحله دوم نیز از اواخر امسال یا سال آینده برنامه‌ریزی لازم برای احداث یک میلیون واحد مسکونی صورت گیرد. برپایه برنامه‌ریزی صورت گرفته شمار واحدهای مسکونی مهر که در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته می‌شود 157 هزار واحد مسکونی است و در شهرهای جدید ساخت 250 هزار واحد پیش‌بینی شده و بقیه تا سقف 940 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و بافت‌های فرسوده شهری صورت می‌گیرد.
 

۱۷ آذر ۱۳۸۹ ۱۶:۳۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |