معاون وزیر مسکن در گفت‌وگو با فارس خبر داد:آغاز تحویل مسکن‌های صنعتی ساخت خارجی‌ها از دهه فجر

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: با آغاز دهه فجر تحویل روزانه 60 واحد مسکونی صنعتی توسط شرکت ترکیه‌ای آغاز می‌شود.

جمشید نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در شهر جدید پرند دو شرکت ترکیه‌ای و کره‌ای کار ساخت 25 هزار واحد مسکونی را آغاز کرده‌اند که شرکت ترکیه‌ای طبق برنامه کار خود را به پیش می‌برد.
وی افزود: اما شرکت کره‌ای به دلیل بحث انتقال تجهیزات و قالب‌ها با مشکل انتقال این تجهیزات از کره جنوبی مواجه شده است. نورصالحی گفت: برای تسهیل در کار این شرکت کره‌ای نامه‌نگاری‌های زیادی با گمرک انجام شده تا به محض ورود این تجهیزات از کره جنوبی کار ترخیص این تجهیزات به راحتی انجام شود.
به گفته وی، کره‌ای‌ها می‌گویند که ورود 5 کانتینر تجهیزات و قالب‌ها به ایران از خود کشور کره جنوبی با مشکل مواجه شده است. معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: شرکت ترکیه‌ای براساس قرارداد قرار است 20 هزار واحد مسکونی در ایران احداث کند ،بنابراین به غیر از 7 هزار واحد مسکونی که در مرحله تجهیز کارگاه است در سایت اول خود با 13 هزار واحد مسکونی بسیار فعال است و از دهه فجر کار تحویل را آغاز می‌کند. نورصالحی گفت: بلوک‌های این سایت 13 هزار واحدی ،60 واحد مسکونی است و طبق اعلام شرکت ترکیه‌ای تحویل روزانه یک بلوک 60 واحدی صنعتی‌سازی از دهه فجر آغاز می‌شود.

۱۷ آذر ۱۳۸۹ ۱۶:۴۸
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |