معاون وزیر مسکن : مسکن از سبد کالای سرمایه‌ای خارج شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر مسکن از سبد کالای سرمایه‌ای خارج شده است و علت ثبات قیمت هم همین است.

ابولفضل صومعلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا روزی خواهد رسید که مسکن از سبد کالای سرمایه‌ای خارج شود افزود: در حال حاضر مسکن از سبد کالای سرمایه‌ای خارج شده است و علت ثبات قیمت هم همین است، بنابراین اگر موفق شویم یک میلیون واحد مسکونی را تا شهریور سال آینده تحویل دهیم، دیگر کسی پول خود را در بخش مسکن سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. وی تاکید کرد: البته سیاست دولت ممانعت از لوکس‌سازی و آزادسازی مسکن نیست بلکه ما دنبال احداث مسکن برابر نیازهای مصرفی هستیم.
وی در پاسخ به این سوال که گفته شده بود که سال آینده مردم ایران دغدغه مسکن نخواهند داشت شما چه نظری دارید گفت: این که سال را اعلام کردند درست نیست، اما اگر فردی کارشناسانه به مسائل نگاه کند و به این آمارها اعتماد داشته باشد می‌فهمد که در سال 90 به بعد اگر ما یک میلیون واحد مسکونی را محقق کردیم یقینا به آن عدد می‌رسد که این دغدغه چه سالی به پایان می‌رسد به اعتقاد بنده این دست یافتنی است. صومعلو در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: دو آمار داریم یک آمار ما سرشماری نفوس مسکن سال 85 است و یک آمار هم در سالهای مختلف به دست آمده است.
وی افزود: یک آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی یکی از مدل‌های دسترسی از آن است که این نشان می دهد که در سال 87 حدود 65.4 درصد خانوارهای شهری در خانه‌های ملکی سکونت داشته‌اند و 24.2 درصد اجاره‌ای و رهنی بوده است و 10 درصد هم انواع تصرف‌ها مثل خانه‌های سازمانی، رایگان و پدری بوده است.
 

۲۹ آذر ۱۳۸۹ ۱۶:۰۰
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |