در واکنش به ادعای تاخیر در پروژه‌ها - وزیر مسکن منتقدین را به بازدید از پروژه‌های مسکن مهر فراخواند

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: به طور معمول هر شش ماه یک بار از روند اجرای پروژه های مسکن مهر در استان های مختلف کشور بازدید می شود و هر کسی که می خواهد می تواند به صورت سر زده از این پروژه ها بازدید کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی نیکزاد در پاسخ به انتقاد برخی درباره کندی روند پروژه های مسکن مهر اظهار داشت: من به عنوان وزیر مسکن هفتاد و یک سفر به کل شهر‌ها انجام داده ام. دولت هم تقریبا به هر استانی سه سفر انجام داده است. با پیگیری ها و بازدیدهای انجام شده، بر اساس گزارش های موجود کار‌ها در حال انجام است اما گستری کار نیازمند زمان بیشتری برای بهره برداری از پروژه های مسکن مهر است.
وزیر مسکن تصریح کرد: هم اکنون بیشتر پروژه های مسکن مهر در مرحله سفت کاری است اما موضوع اصلی آن حاشیه‌های قضیه از جمله رساندن آب و برق و ... به این پروژه هاست که زمان بیشتری را می طلبد. وی خاطر نشان کرد: برخی از افزاد و رسانه‌هایی که درباره کندی پروژه های مسکن مهر انتقاد کرده اند با آنها تماس گرفته ایم و گفته شد هر استانی را که می خواهند به صورت سر زده و بدون هماهنگی قبلی بازدید کنند.
نیکزاد خطاب به منتقدانی که مطرح کرده بودند پروژه های مسکن مهر تعطیل شده است و هنگام بازدید وزیر مسکن فعالیت آنها آغاز می شود، اظهار داشت: کار ساختمانی این طور نیست که شما اگر امروز می خواهید بروید یک استانی، ‌وقتی در آن استان ساختمان کار نشده یک شبه بتوان ساختمان بنا کرد! کار ما طوری نیست که یک شبه یا دو شبه بتوان ساختمان ساخت مگر بازدید از اداره‌ است که بتوان در ظرف چند ساعت فضای اداره و کارمندان را مرتب کرد؟!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: در روند عادی ما معمولاً هر 5 یا 6 ماه یکبار به تمام استان‌ها سرکشی و تمام مصوبات دوره های قبل سفرهای استانی را با حضور استانداران، معاونان و ‌مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی می کنیم. یعنی زمانی که به استان ها می رویم ‌استاندار، شهردار، ‌شورای شهر، معاون عمرانی نمی توانند یک روزه کار ساختمانی انجام دهند! تصور کنید در یک استان هیچ کاری انجام نشده، بخواهیم فردا به استانی سفر کنیم، آیا می توانند کار فیزیکی را یک شبه انجام دهند؟ کار ما یک کار فیزیکی است که سریع انجام نمی شود. نیکزاد خاطر نشان کرد: در تاریخ 4/6/88 مبلغ 313 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پرداخت شد و هم اکنون 8 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. این طور نیست که کاری انجام نشده است. افرادی که این مباحث را مطرح می کنند، شاید در اتمام پروژه ذی نفع هستند و می خواهند پروژه زودتر تمام شود؟!
 

۲۹ آذر ۱۳۸۹ ۱۶:۰۳
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |