معاون وزیر مسکن و شهرسازی : اولویت ساخت مسکن مهر در مرحله دوم صنعتی سازی است

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ساخت واحدهای مسکونی مهر در مرحله دوم اولویت با احداث خانه‌ها به روش صنعتی و استفاده از تسهیلات 250 میلیون ریالی آن است.

'جمشید نورصالحی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: وزارت مسکن و شهرسازی در چارچوب طرح مهر ساخت 250 هزار واحد مسکونی را در مرحله نخست پیش‌بینی کرده بود که در اجرا این رقم به 300 هزار واحد مسکونی رسید. به گفته وی، برای مرحله دوم طرح مهر در شهرهای جدید سهمیه 100 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده که با سهم مرحله نخست در مجموع 400 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای جدید ساخته می شود.
وزارت مسکن و شهرسازی آمار نهایی واجدین شرایط طرح مهر در مرحله نخست را 937 هزار نفر اعلام کرد که قرار است تا پایان شهریورماه 1390 تمام این افراد واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفته و مورد بهره‌برداری قرار دهند. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: ویژگی متفاوت احداث واحد های مسکونی طرح مهر در مرحله دوم نسبت به قبل این است که هر پیمانکار براساس قرارداد علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی مهر در احداث واحدهای خدماتی نیز اولویت خواهد داشت و در صورت عدم تمایل برای فعالیت دراین بخش، سایر پیمانکاران می‌توانند ساخت و ساز در این زمینه را برعهده گیرند.
شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی 17 شهر هستند که در 14 شهر جدید طرح مسکن مهر به مورد اجرا درآمده و شش شهر جدید دیگر نیز در حال مطالعه برای اجرا هستند. براساس برنامه‌ریزی جدید برای اجرای مرحله دوم طرح مهر در شهرهای جدید پیمانکاران در کنار ساخت خانه‌ها، مسجد، واحدهای تجاری و اماکن خدماتی را نیز احداث خواهند کرد.
نورصالحی تصریح کرد مدت زمان اجرای قرارداد پیمانکاران طرح مهر در مرحله دوم پایان سال 1390 پیش‌بینی شده است. پرند، پردیس و اندیشه(استان تهران)، هشتگرد (البرز)، بهارستان، مجلسی و فولادشهر (اصفهان)، مهاجران (مرکزی)، سهند (آذربایجان شرقی)، عالیشهر (فارس)، گلبهار، بینالود (خراسان رضوی)، رامشار (سیستان وبلوچستان) و علوی (هرمزگان) از جمله شهرهای جدید هستند.

۴ دی ۱۳۸۹ ۲۲:۴۶
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |