واکنش مدیرعامل بانک مسکن به تقاضای افزایش وام 18 میلیونی در گفت‌وگو با فارس: سیاست دولت افزایش وام ساخت مسکن است نه خرید

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه سیاست دولت افزایش عرضه مسکن و یا افزایش تسهیلات ساخت مسکن است گفت: تزریق هر پولی بدون برنامه‌ریزی تأثیر منفی خود را بر بخش مسکن خواهد گذاشت.

قدرت اله شریفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید حال که قیمت مسکن تا حدودی کاهش یافته برای اینکه مردم به راحتی صاحب مسکن شوند، سقف وام 18 میلیونی خرید مسکن افزایش یابد افزود: تزریق هر پولی بدون برنامه‌ریزی تأثیر منفی خود را بر بخش مسکن خواهد گذاشت. وی ادامه داد: وقتی قدرت خرید بیشتر شد، مردم اقدام به خرید کرده و اثرات افزایش قیمت بر روی آن کالا نیز به خاطر افزایش تقاضا ایجاد می‌شود.
شریفی با بیان اینکه مسکن مهر سیاستی برای اقشار کم درآمد جامعه بود تصریح کرد: سیاست دولت این است که ما بی‌مسکن نداشته باشیم که من معتقدم اگر همین طرح مسکن مهر را ادامه دهیم و در همین شهرهایی که در حال احداث است امکانات و تأسیاست زیربنایی را افزایش دهیم، مطمئناً به موفقیت دست خواهیم یافت و همه اقشار کم درآمدی که متقاضی مسکن مهر هستند مسکن دار خواهند شد. مدیر عامل بانک مسکن خاطر نشان کرد: اگر امکانات را به شهرهایی که مسکن مهر در آنها در حال احداث است ببریم و مشکل حمل و نقلشان را حل کنیم این جاذبه ایجاد خواهد شد که همه به مردم به شهرهای جدید نقل مکان کنند. وی در پاسخ به این سوال که سقف وام خرید 18 میلیون تومان کنونی کفاف خرید مسکن اقشار متوسط جامعه را نمی‌دهد گفت: سیاست دولت و بانک مسکن تنها افزایش عرضه مسکن، پرداخت و یا افزایش تسهیلات ساخت مسکن است.
 

۱۲ دی ۱۳۸۹ ۱۱:۱۵
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |