عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد : احداث یک میلیون مسکن در کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون مسکن توسط دولت در کشور در حال احداث است که از این تعداد 200 هزار مسکن در سطح روستاها و مابقی آن در شهرها احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران اسلامی یک کشور جوان است، جوانان در آستانه ازدواج با مشکلی بزرگ به نام مسکن مواجه هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه این مشکل بزرگ اصلی‌ترین مشکل جوانان در آستانه ازدواج است باید برای رفع آن اقدامات اساسی و تمهیدات لازم انجام بگیرد. رضایی تصریح کرد: بر این مبنا اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دنبال تقویت مسکن مهر هستند. عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی همچنین به برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و بیان داشت: جوانان در آستانه ازدواج باید برای پایداری هرچه بیشتر و تداوم زندگی خود از بخش مسکن مهر استقبال بیشتری داشته باشند. وی گفت: باید در راستای رفع اصلی‌ترین مشکل جوانان که مسکن است توجه بیشتری از سوی مسئولان صورت بگیرد.
رضایی تاکید کرد: تعداد زیادی از این طرح در شهرهای زیر 25 هزار نفر و با معرفی بنیاد مسکن در حال ساخت است. نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت مسکن روستایی در شهرهای زیر 25 هزار نفر راضی کننده است، افزود: اما این طرح در شهرهای بزرگ از پیشرفت راضی کننده‌ای برخوردار نیست. وی از ارزیابی روند ساخت مسکن در خراسان رضوی اظهار داشت: روند ساخت مسکن مهر در استان مثبت ارزیابی می‌شود.
 

۱۲ دی ۱۳۸۹ ۱۱:۱۷
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |