مدیرعامل بانک مسکن: پرداخت 20 هزار میلیارد ریالی بیش از خط اعتباری طرح مهر

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت ما برای اعطای تسهیلات مسکن مهر به افراد واجد شرایط 20 هزار میلیارد ریال بیش از میزان خط اعتباری اختصاص یافته که پر هزینه بود.

'قدرت الله شریفی' روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: خط اعتباری مسکن مهر 70 هزار میلیارد ریال بود و برای اینکه سرعت در اجرای طرح مهر افزایش یابد بیش از 20 درصد از رقم مذکور پرداخت شده است.
وی یادآور شد: طرح مسکن مهر از خرداد 1386 آغاز شد اما از اردیبهشت 1388 امور تسهیلات بانکی آن به بانک مسکن به عنوان بانک متخصص در این بخش واگذار شد. شریفی اضافه کرد: شورای مسکن مقرر ساخته است که شش بانک تجاری هریک به میزان 10 هزار میلیارد ریال در مجموع 60 هزار میلیارد ریال باید در اختیار بانک مسکن قرار دهند و با فروش اوراق مشارکت نیز 70 هزار میلیارد ریال جذب شود که این منابع در ارتباط با طرح مهر در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت .
مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان ساخت: سهمیه تسهیلات 200 هزار واحد مسکونی روستایی مربوط به سال 1388 با هماهنگی بنیاد مسکن تخصیص یافته و اکنون سهمیه 20 هزار واحد مسکونی مربوط به سال جاری را تخصیص داده ایم. تسهیلات مسکن روستایی مربوط به هر سال تا پایان 9 ماهه سال بعد تخصیص می یابد و سهمیه سال 1389 بتازگی آغاز شده است.
شریفی سقف تسهیلات مسکن روستایی را 100 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: کارمزد این تسهیلات چهار درصد و دوره بازپرداخت آن 10 سال است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز برنامه چهارم توسعه (1384 ) وظیفه اجرایی ساختن نوسازی و بهسازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی را برعهده گرفت که از سوی مردم و با تسهیلات بانک مسکن صورت می گیرد.

۱۲ دی ۱۳۸۹ ۱۲:۰۴
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |