وزیر مسکن: یزد می تواند در مسکن مهر الگوی دیگر نقاط کشور باشد

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت ما برای اعطای تسهیلات مسکن مهر به افراد واجد شرایط 20 هزار میلیارد ریال بیش از میزان خط اعتباری اختصاص یافته که پر هزینه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد شنبه شب در نشست شورای مسکن استان یزد افزود: طرح مسکن مهر قطعا مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ریاست جمهوری است و ما نیز آنرا به سرعت دنبال می کنیم. وی اظهار داشت: حل معضل مسکن اقشار جامعه و بویژه جوانان در بخش های مختلف اثرات ارزشمندی خواهد داشت.
استاندار یزد نیز در این نشست گفت: مسکن مهر از افتخارات عملکردی دولت عدالت محور نهم و دهم است. 'محمدرضا فلاح زاده' در تشریح وضعیت مسکن مهر این استان گفت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان در بافق 284 واحد ، مهریز 371 واحد ، میبد 280 واحد، یزد 5951 واحد و طبس 1402 واحد مسکن مهر اجرا می شود که بخش عمده ای از آن به نازک کاری و مراحل پایانی رسیده است.
یادگاری افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز در ابرکوه 1239 واحد ، احمد آباد اردکان 45واحد ، اشکذر 120 واحد ، بهاباد 66 واحد ، شاهدیه 296 واحد ، عشق آباد 122 واحد ، مروست 27 واحد ، نیر 36 واحد و هرات 104 واحد است که بیشتر آنها در مراحل نازک کاری و بخشی نیز در مرحله اجرای سقف است.
گفتنی است در این نشست علاوه بر پیگیری دلایل عدم اجرایی شدن برخی طرحهای مصوب شده در بازدید قبلی وزیر مسکن از استان یزد ، مصوبات جدیدی نیز در جهت رفع مشکلات بخش های مسکن مهر شهرستانهای مختلف یزد به تصویب رسید. براساس این گزارش، واگذاری زمین برخی دستگاههای اجرایی که به دلیل عدم همکاری آنها انجام نشده بود در این نشست با حضور مدیران کل آن دستگاهها بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد و در برخی موارد مدت 15روزه جهت طی مراحل واگذاری زمین به تعاونیهای مسکن تعیین گردید. در این نشست همچنین با اعطای تسهیلات به شش هزار مسکن مهر استان یزد موافقت شد، بدینگونه که 3 هزار واحد را بانک مسکن و بقیه تسهیلات را بانکهای عامل دیگر پرداخت کنند. در این نشست وزیر مسکن از زحمات خواجه رضایی رئیس سابق مسکن و شهرسازی استان یزد تجلیل و یادگاری به عنوان رئیس جدید به صورت رسمی معرفی شد.

۱۲ دی ۱۳۸۹ ۱۲:۰۸
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |