وزیر مسکن در پاسخ به فارس خبر داد: بررسی افزایش سقف وام ساخت مسکن مهر در اسفندماه

وزیر مسکن در پاسخ به فارس خبر داد: بررسی افزایش سقف وام ساخت مسکن مهر در اسفندماه
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن اسفندماه بررسی می‌شود و چنانچه با کار کارشناسی لازم باشد این کار انجام شود، سقف تسهیلات افزایش و به اطلاع عموم مردم می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد در حاشیه دومین همایش تامین مالی مسکن و ساختمان در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه تا پایان امسال چه تعداد واحد مسکونی مهر به بهره‌برداری می‌رسد گفت: طبق قولی که داده بودیم 140 هزار واحد مسکونی تا پاییز افتتاح ‌می شود که باید عرض کنم واحدهای مسکونی 99 ساله یعنی واحدهایی که خود ما با انبوه‌سازان ساخته‌ایم و واحدهایی که تعاونی‌ها ساخته‌اند. وی ادامه داد: این 140 هزار واحد مسکونی همچنین واحدهای اجاره به شرط تملیک، واحدهای مشارکتی و خود مالک است که به طریقی حتما از سیستم بانکی تسهیلات گرفته اند و در مقابل واحد مسکونی یک نفر واجد شرایط برای آن اختصاص داده شده است. 

300 هزار مسکن مهر تا پایان سال افتتاح می‌شود

وی اضافه کرد: با توجه به این منطق قرار بود که 140 هزار واحد مسکونی در پاییز افتتاح شود که این آمار افتتاح شد و 300 هزار واحد مسکونی دیگر تا آخر سال افتتاح می‌شود. نیکزاد گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام شده است از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری به صورت فشرده افتتاح‌هایی را در سطح 31 استان کشور خواهیم داشت. وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی مهر آماده است و برای افتتاح واحدهای مسکونی که انبوه هستند مثل سمنان اگر بتوانیم از وجود رئیس جمهور یا معاون اول استفاده می کنیم و مابقی واحدهای مسکونی را از وجود سایر وزراء ‌برای افتتاح استفاده خواهیم کرد. 

افزایش یا عدم افزایش سقف تسهیلات ساخت در اسفند ماه

نیکزاد در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا سال آینده سقف تسهیلات مسکن مهر افزایش می یابد؟ گفت: هنوز روی آن کار کارشناسی نشده است چون که ابتدای امسال این تسهیلات افزایش یافت و دستوری را از رئیس جمهور در اسفند ماه سال 88 گرفتیم و جلسات مکرری را با رئیس کل بانک مرکزی و سایر همکاران و کارشناسان برگزار کردیم و جمع‌بندی این شد که وام روستایی 2.5 میلیون تومان، وام شهری 5 میلیون تومان و به ترتیب صنعتی، سنتی و نیمه صنعتی را افزایش دهیم. وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: این موضوع هنوز زود است باید یک مقدار زمان بگذرد و اسفندماه یک کارشناسی انجام می‌دهیم اگر نیاز به افزایش سقف تسهیلات باشد این موضوع را به اطلاع مردم می‌رسانیم. نیکزاد گفت: اما موضوعی که باید عرض کنم این است که در حال حاضر سهم آورده افرادی که واحد مسکونی می‌سازند و مشاعات آن کم و برخی واحدهای مسکونی مشاعات آن زیاد است متفاوت است، اگر ما بتوانیم به سمت الگوی مصرف حرکت کنیم یعنی موضوع پارکینگ را بتوانیم در فضای آزاد حل کنیم با 5 میلیون تومان آورده می‌توان افراد را که به صورت صنعتی ساخته شده صاحب خانه کنیم. وی تاکید کرد: افزایش یا عدم افزایش سقف تسهیلات را در اسفندماه بررسی می‌کنیم و به اطلاع مردم می‌رسانیم.
 

۲۶ دی ۱۳۸۹ ۱۶:۳۰
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |