وزیر مسکن اعلام کرد: اختصاص 10 هزارو 200 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر

وزیر مسکن اعلام کرد: اختصاص 10 هزارو 200 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تا کنون 10هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن مهر از سوی همه بانک‌ها به ویژه بانک مسکن در اختیار متقاضیان ذیربط قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،'علی نیکزاد' روز چهارشنبه در آیین افتتاح دومین همایش تامین مالی مسکن و ساختمان در مرکز همایش‌های صدا و سیما اظهار داشت: اکنون 135 میلیون مترمربع ساخت وساز در بخش شهری و روستایی در دست ساخت است و شرکت‌های خارجی نیز به شدت علاقه‌مند به پیمانکاری دراین بخش هستند. وی افزود: طی هشت ماهه سال جاری 397 هزار پروانه ساختمانی در سطح شهرها صادر شد که این رقم نسبت به سال گذشته 57 درصد رشد داشته است.
وزیر مسکن و شهر‌سازی اضافه کرد : در هشت ماه امسال در شهر تهران نیز 78 هزار و 500 پروانه ساختمانی صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 78.5 درصد رشد را نشان می دهد . وی با تاکید بر اینکه مسکن در رکود نیست و نقش بسزایی در کاهش میزان تورم داشته ،‌افزود:‌انتظار این بود با میزان تسهیلات اعطایی دراین بخش به 28 درصد تورم برسیم اما به دلیل تخصیص تسهیلات دراین بخش ،‌ تورم زا نشد. نیکزاد افزود: اکنون 600 هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات هر واحد 100 میلیون ریال در غالب قرض الحسنه درحال ساخت است. وزیر مسکن و شهرسازی در ارتباط با رشد روز افزون سهم صنعتی سازی در بخش مسکن مهر نیز گفت: هم اکنون این میزان به حدود 28 درصد رسیده در حالی که در 16 ماه پیش حتی یک درصد صنعتی سازی مسکن نداشتیم.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر 30 درصد مسکن مهر با شمار 300 هزار واحد مسکونی در قالب صنعتی سازی در سطح کشور در حال ساخت است. دومین همایش تامین مالی مسکن و ساختمان به مدت دوروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما ادامه دارد.
 

۲۶ دی ۱۳۸۹ ۱۷:۱۷
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |