وزیر مسکن در گفت و گو با فارس خبر داد: تعیین اجاره‌بها بر اساس قیمت واحد مسکونی در بسته سیاستی

وزیر مسکن و شهرسازی از تهیه و ابلاغ دستور‌العمل بسته سیاستی اجاره‌بها با هدف ثبات قیمت‌ها تا پایان سال خبر داد و گفت:قرار است دستور‌العملی تهیه شود که ارتباط منطقی میان اجاره‌بها با قیمت واحد مسکونی در کشور و در تهران تعریف شود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: همواره فصل تابستان فصل نقل و انتقال مستأجران و یا خرید و فروش مسکن است یعنی به عبارتی در این فصل اوج جابجایی‌ها صورت می‌گیرد و همانطور که پیش از این گفته شده بود،کمیته‌ای متشکل از کارشناسان بخش خصوصی و دولتی موضوع اجاره بها را بررسی کرده و بزودی جمع بندی نهایی صورت می گیرد.

ارتباط منطقی اجاره‌بها با قیمت واحد مسکونی در کشور و تهران

وی ادامه داد: در این کمیته‌ که متشکل از بخش خصوصی و دولتی است، قرار است دستور‌العملی تهیه شود که ارتباط منطقی میان اجاره‌بها با قیمت واحد مسکونی در کشور و در تهران تعریف شود. نیکزاد گفت: در حال حاضر اجار‌ه‌بها به دلیل اینکه فصل نقل و انتقال نیست دارای ثبات است، بنابراین تلاش می‌شود تا پایان سال این دستور‌العمل که ارتباطی منطقی میان اجاره‌بها با قیمت واحد مسکونی را تعریف خواهد کرد ارائه و ابلاغ شود. وزیر مسکن و شهرسازی افزود: در این دستور‌العمل که اتفاقا با اتحادیه املاک نیز به توافق خواهیم رسید سعی خواهد کرد تا قانون تعزیرات را نیز در مورد آن اعمال کرد. وی تأکید کرد: مطمئنا این بسته حمایتی اجاره‌بها در کنار افتتاح پروژه‌های مسکن مهر سبب آزاد شدن واحدهای مسکونی استیجاری و پایین آمدن قیمت مسکن خواهد شد، شاهد ثبات قیمت اجاره‌بها نیز خواهیم شد.
 

۲۸ دی ۱۳۸۹ ۱۵:۲۲
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |