معاون وزیر مسکن: برنامه سال آینده طرح مهر در مرحله نخست 350 هزار واحد مسکونی است

معاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای طرح مهر در سال 1390، احداث 350 هزار واحد مسکونی در مرحله نخست پیش بینی شده است که 28.5 درصد آن در شهرهای جدید صورت می گیرد.

'جمشید نورصالحی' روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سهمیه تعیین شده برای شهرهای جدید در مرحله نخست طرح مهر که از سال اینده آغاز می‌شود، 100 هزار واحد مسکونی است. وی در ارتباط با آئین نامه اجرایی طرح مهر در سال 1390 گفت: واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های سازنده براساس رتبه‌بندی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و انجمن انبوه سازان صورت می‌گیرد که پیمانکاران رتبه یک چنانچه خانه‌ها را به شکل صنعتی بسازند سهمیه آنها تا سقف 600 دستگاه تعیین شده و درصورتی که سنتی ساخت و ساز کنند این رقم 400 دستگاه تعیین شده است.
وزارت مسکن و شهرسازی در برنامه‌ریزی اولیه طرح مهر که از خرداد ماه 1386 شکل اجرایی به خود گرفت، سهمیه 937 هزار واحد مسکونی را تحت پوشش گرفت که قرار است مجموع این واحد ها تا پایان شهریورماه 1390 تحویل واجدین شرایط مربوطه شود. نورصالحی اضافه کرد: پیمانکاران رتبه دو در برنامه سال آینده طرح مهر اجازه ساخت 450 واحد مسکونی به روش صنعتی دارند که در قالب شیوه سنتی این رقم به 300 دستگاه کاهش خواهد یافت. معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: پیمانکارانی که در برنامه اولیه طرح مهر ساخت تعدادی از واحدها را متعهد شدند و قرار داد مربوطه را نیز امضا کردند اما تاکنون خانه ها را تحویل ندادند در برنامه آتی نمی توانند مشارکت داشته باشند.
نورصالحی گفت: سیاست وزارت مسکن و شهرسازی در این مرحله از طرح مهر اولویت دادن به ساخت صنعتی واحدهای مسکونی است و اکنون سقف تسهیلات صنعتی سازی واحدهای مسکونی مهر نیز 250 میلیون ریال است. به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، قیمت ساخت واحد های مسکونی طرح مهر همچنان از قرار هر متر مربع سه میلیون ریال است و هیچ افزایشی نسبت به گذشته ندارد. وی یادآور شد: پیمانکارانی که در شهرهای جدید در چارچوب طرح مهر فعالیت دارند، چنانچه تمایل داشته باشند که عملیات احداث محوطه‌، واحدهای خدماتی، مدرسه و مسجد را خود به مورد اجرا بگذارند با اولویت به آنها واگذار می شود در غیر این صورت به سایر سازندگان واگذار خواهد شد. نورصالحی تاکید کرد: قرار داد پروژه‌های مسجد، واحد‌های تجاری و سایر اماکن خدماتی در شهرهای جدید با مهلت یک ساله تنظیم می‌شود و تا پایان سال 1390 مدت زمان تعیین شده است. شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی در چارچوب طرح مهر و براساس برنامه ریزی اولیه سهمیه 25 درصدی داشتند.

۲۸ دی ۱۳۸۹ ۱۵:۳۲
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |