با ابلاغ دستورالعمل توسط وزارت مسکن : دوره جدید ثبت نام مسکن مهر آغاز شد

وزارت مسکن و شهرسازی با ابلاغ دستورالعمل جدید از متقاضیان مسکن مهر خواست تا برای ثبت نام و واگذاری مسکن مهر به سازمانهای مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی، متقاضیان ثبت نام کرده در سایت وزارت تعاون نیز در این سامانه ثبت نام کنند و اولویت افرادی که در گذشته ثبت نام کرده اند حفظ می شود. بنابراین گزارش، پس از درج اطلاعات متقاضی روی سامانه www.maskan.ir توسط سازمانهای مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیی شماره پرونده داده می شود و به سپرده متقاضیان نزد بانک مسکن تازمان برداشت از حساب آنها سود تعلق می گیرد. وزارت مسکن و شهرسازی با ابلاغ این دستورالعمل از متقاضیان جدید طرح مسکن مهر درخواست کرده است که برای ثبت نام به سازمانهای مسکن و شهرسازی و دفاتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه نمایند.

قابل توجه متقاضیان ثبت نام در طرح مسکن مهر

بر اساس این گزارش، متقاضیان ثبت نام در طرح مسکن مهر که فاقد واحد مسکونی ، متأهل یا زن سرپرست خانوار و دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم در شهرهای بالای 25 هزار نفر به سازمان مسکن و شهرسازی و در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خود مراجعه کنند. در این میان زنان خود سرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن و ارائه مستندات قانونی مبنی بر فوت یا طلاق همسر ،نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولان جسمی - حرکتی حداقل 20 ساله با معرفی سازمان بهزیستی کشور از شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن معاف هستند،بنابراین گزارش، تمامی متقاضیان طرح مسکن مهر اعم از متقاضیان جدید و متقاضیانی که تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری از طریق پورتال اینترنتی وزارت تعاون در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده اند،اما تاکنون زمین و واحد مسکونی برای آنها تخصیص نیافته است، باید با در دست داشتن مدارک زیر در شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر به سازمان مسکن و شهرسازی و در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خود مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام :(1)شناسنامه متقاضی ، همسر و افراد تحت تکفل وی به همراه کپی از تمام صفحات. (2)کارت ملی متقاضی ، همسر و افراد تحت تکفل وی به همراه کپی پشت و رو کارت (3)حکم کارگزینی متقاضی ، فیش آب و برق محل سکونت فعلی متقاضی که به نام وی باشد ، سرکوپن ، گواهی مدرسه محل تحصیل فرزند متقاضی یا هر مدرک دیگری که بتواند شرط حداقل 5سال سابقه سکونت را احراز نماید،همچنین متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فرم تعهد عدم مالکیت زمین و مسکن و فرم (ج) را نیز تکمیل نمایند . بنا بر این گزارش ، اطلاعات متقاضی توسط دستگاه متولی در سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر به نشانی الکترونیکی www.maskan.ir ثبت می شود و سامانه نیز اولویت معرفی افراد واجد شرایط به بانک را مشخص خواهد کرد . در این میان متقاضیانی که تا پایان دی ماه 89 از طریق سایت وزارت تعاون ثبت نام نموده اند ، براساس همان تاریخ ثبت نام قبلی خود در اولویت خواهند بود.
این گزارش حاکی است چنانچه فرد واجد شرایط طرح مسکن مهر شناخته شود و واحد های مسکونی مهر شهر مورد تقاضا از مرحله پی ریزی گذشته باشند، دستگاه متولی براساس اولویت ثبت نام از متقاضیان دعوت می کند تا برای دریافت معرفی نامه بانک و افتتاح حساب مراجعه کنند. اعتبار این معرفی نامه برای افتتاح حساب حداکثر 15 روز بوده و حساب یاد شده برای متقاضی غیر قابل برداشت و مجوز پرداخت از آن به سازنده نیز توسط دستگاه متولی صادر می شود،همچنین در صورت انصراف متقاضی ، وجه سپرده گذاری و سود متعلقه پس از معرفی متقاضی واجد شرایط جایگزین به وی مسترد خواهد شد. در صورت تمایل متقاضی به داشتن پارکینگ و انباری و با لحاظ وجود در پروژه ، هزینه پارکینگ و انباری نیز در این مبلغ منظور می گردد.

افتتاح حساب با 40 درصد سهم آورده متقاضی

این گزارش اضافه می‌کند: چنانچه هنگام معرفی متقاضیان به بانک پروژه ها در مرحله اتمام پی سازی باشند، افتتاح حساب با 40 درصد سهم آورده متقاضی و چنانچه در مرحله اتمام اسکلت و سقف باشند با 60 درصد سهم وی انجام می شود. این میزان برای پروژه هایی که هنگام معرفی متقاضی در مرحله اتمام سفت کاری یا نازک کاری باشند به ترتیب به 80 و 100 درصد تغییر می کند. در این بین افزایش یا تکمیل موجودی زودتر از زمان تعیین شده، مشمول کسب امتیاز بیشتر و ثبت اولویت بالاتر خواهد بود . در صورت عدم تکمیل به موقع موجودی در زمانهای تعیین شده نیز واگذاری واحد به متقاضی به اولویت های بعدی موکول خواهد شد. بر اساس این گزارش ، پس از تأیید بانک مبنی بر واریز 60درصد سهم آورده متقاضی در حساب سپرده وی در صورتیکه ساخت پروژه مورد نظر از مرحله اسکلت و سقف عبور کرده باشد ، دستگاه متولی از متقاضی جهت عقد قرارداد پیش فروش یک واحد مسکونی دعوت می نماید.دستگاه متولی انجام این مرحله را در سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر ثبت می‌کنند. همچنین پس از تکمیل واحد مسکونی ، سازنده باید سند مالکیت و صورت مجلس تفکیکی آن را دریافت و به بانک ارائه دهد تا بانک نیز با توجه به تسویه مالی کامل متقاضی با سازنده ، نسبت به صدور دفترچه فروش اقساطی اقدام و سازنده با حضور نماینده وزارت مسکن وشهرسازی ، واحد مسکونی را به متقاضی تحویل دهد.

۳ بهمن ۱۳۸۹ ۱۴:۵۹
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |