معاون وزیر مسکن: طرح مهر و واحدهای درحال احداث سبب اسکان دو میلیون نفر خواهد شد

تهران - معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: طرح مسکن مهر و شمار واحدهای مسکونی در حال احداث 17 شهر جدید، موجب اسکان دو میلیون نفر در این مناطق خواهد شد.

'جمشید نورصالحی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: احداث 300 هزار واحد مسکونی طرح مهر و 280 هزار واحد مسکونی که جدای از این طرح در دست اجرا است، در مجموع پیامد ساکن شدن دو میلیون نفر خواهد شد. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید یادآور شد: حدود 20 سال از عمر شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن سپری شده و این شهرها اکنون میزبان 500 هزار نفر جمعیت هستند. براساس طرح مسکن مهر که در مرحله نخست از خرداد 1386 به مورد اجرا درآمده اسکان در 937 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شد که سهم شهرهای جدید در این طرح حدود 30 درصد است. قرار است مجموع واحدهای مسکونی طرح مهر تا پایان نیمه نخست 1390 تحویل واجدین شرایط شود. نورصالحی از حمل ونقل شهرهای جدید به عنوان اولویت جدی کار در این بخش نام برد و افزود: تکمیل این حوزه می تواند پیامد پایداری و افزایش جمعیت در این مناطق شود.
اندیشه، پرند و پردیس در استان تهران، هشتگرد(البرز)، مهاجران (مرکزی)، بهارستان، مجلسی و فولادشهر (اصفهان)، بینالود و گلبهار (خراسان رضوی)، سهند (آذربایجان شرقی) ، صدرا (فارس)، عالیشهر (بوشهر)، علوی (هرمزگان)، رامشار (سیستان و بلوچستان)، رامین و شیرین شهر (خوزستان) در مجموع 17 شهر جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی هستند. وی تاکید کرد: پروژه مسکن مهر که بزرگترین پروژه عمرانی کشور محسوب می شود، نیازمند همکاری همه دستگاه های ذیربط اعم از بخش های خصوصی و دولتی است. نورصالحی گفت: اختصاص بودجه تامین تاسیسات زیربنایی از سوی شورای مسکن گام مهمی در شتاب بخشیدن به فعالیت در این بخش محسوب می شود.

۳ بهمن ۱۳۸۹ ۱۵:۱۷
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |