وزیر مسکن وشهرسازی: هدفمندسازی یارانه ها تاثیری در افزایش قیمت ساختمان ندارد

وزیر مسکن وشهرسازی: هدفمندسازی یارانه ها تاثیری در افزایش قیمت ساختمان ندارد
وزیر مسکن و شهرسازی در گرگان گفت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تاثیری در افزایش قیمت ساختمان در کشور نخواهد داشت.

'علی نیکزاد' عصر شنبه در بازدید ازسایت مسکن مهرسعدآباد گرگان اظهار داشت: روند ساخت وساز دارای پنج مولفه بوده که این مولفه‌ها شامل زمین، تسهیلات، مصالح، دستمزد و خدمات فنی مهندسی است. وی اضافه کرد: با توجه به واگذاری زمین های 99 ساله ازسوی دولت و تداوم پرداخت خط اعتباری مسکن مهر، در دو مولفه زمین و تسهیلات هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: همچنین قیمت خدمات فنی مهندسی ساخت وساز بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با تغییری مواجه نمی شود.
وی اضافه کرد: با اجرای این قانون قیمت غالب مصالح نظیر سیمان، فولاد و سرامیک نیز هیچ تغییری نکرده و این مولفه نیز با تغییر قیمت مواجه نخواهد بود. نیکزاد یاداور شد: برخی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی پیش از اجرای این قانون از انرژی ارزان قیمت استفاده زیادی می‌کردند که باید با اجرای این قانون در شیوه استفاده از انرژی مصرفی خود تجدید نظر کرده و صرفه‌جویی های لازم را داشته باشند. وی افزود: چندی پیش تعدادی از انبوه سازان کشور در نامه‌ای به رییس جمهوری آمادگی خود را برای احداث 100هزار واحد مسکونی جدید با قیمت قبل از اجرای این قانون اعلام کردند که این امر نشان دهنده افزایش نیافتن هزینه های احداث ساختمان می‌باشد. وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده و نبود مشکل در مولفه‌های ساخت وساز، قیمت ساخت وساز در کشور هیچ تغییری نخواهد کرد. نیکزاد تاکید کرد: با توجه به اینکه استان های شمالی با کمبود زمین مواجه بوده و از سوی دیگر قیمت زمین نیز در این استان‌ها گران است، پروژه مسکن مهر سعدآباد از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است. مسکن مهر سایت سعدآباد واقع در غرب گرگان مجاور روستای سعدآباد، دارای 40 هکتار زمین است. رییس مسکن و شهرسازی گرگان پیش از این اعلام کرده بود که این سایت با چهارهزارو 300 واحد، دارای فضای آموزشی 10هزارو 725 مترمربع، فضای ورزشی سه هزارو 412 مترمربع،فضای درمانی دو هزارو 121 مترمربع، فضای سبز 54 هزارو611 مترمربع، معابر هشت هزارو 594 مترمربع و فضای مذهبی و فرهنگی خواهد بود. وزیر مسکن و شهرسازی در سفر به استان گلستان همچنین روز گذشته با حضور در کلاله و تپه نورالشهدای این شهرستان ضمن قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 'علی نیکزاد' به همراه استاندار، معاونان و مدیران استانی و شهرستانی با حضور در تپه نورالشهدای شهرستان کلاله یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت. وزیر مسکن وشهرسازی که استاندار گلستان و چند تن از مدیران کل استان وی را همراهی می کردند از مجتمع مسکونی 480 واحدی مسکن مهر کلاله نیز دیدن کرد.

۳ بهمن ۱۳۸۹ ۱۵:۱۹
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |