وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد: اختصاص 50 هزار میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر‌

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در سال‌ جاری 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر در سطح کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی‌نیکزاد شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 800 هزار مسکن مهر در حال ساخت است که یک میلیون و 100 هزار واحد آن در شهرها، 600 هزار واحد در روستاها و 100 هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده است. وی افزود: در دوسال باید 2 میلیون و 550 هزار واحد مسکونی در سطح کشور ساخته شود، که این رقم در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است. وزیر مسکن و شهرسازی گفت: از این تعداد 710 هزار واحد روستایی، 250 هزار بافت فرسود، 392 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و .... است. نیکزاد یادآورشد: در طول دولت نهم در سطح روستاهای کشور تنها 81 هزار و 332 واحد ساخته شده است، اما امروز با شجاعت دولت عدالت محور به سالانه 200 هزار واحد و امسال نیز این میزان به 600 هزار واحد روستایی رسیده که در تاریخ یک کشور بی‌سابقه بوده است.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: به برکت راه امام، شهدا، رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری و شجاعت و شهامت احمدی‌نژاد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا برقرار شده است. نیکزاد تصریح کرد: این اقتدار در شرایطی برقرار شده که استکبار جهانی با تمام قدرت در برابر انقلاب اسلامی ایران ایستاده و تلاش می‌کند تا آن را نظامی ناکارآمد، جلوه دهد. وزیر مسکن و شهرسازی گفت: برخی از شهدای ما آرزو داشتند در کره خاکی همچین نظامی بوجود بیاید و در آن خدمت کنند. وی تصریح کرد: امروز اردوگاه اسلام در جهان روبه طلوع و تسخیر قلب‌ها و سینه‌های انسان‌های با شرف شده است. وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اگر بخواهیم به تاریخ انقلاب اسلامی اشاره‌ای داشته باشیم، گفت: زحمات و از خودگذشتگی‌های جوانان در جریان انقلاب اسلامی و در جبهه‌های حق علیه باطل همه برای تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌الملل انجام گرفت. نیکزاد تصریح کرد: امروز استکبار و رژیم صهیونیست هر روز چهره‌های شیطانی‌شان در جهان نمایان می‌شود. وی خطاب به مسئولان یادآورشد: هرکس می‌خواهد برای مردم سودمند باشد، باید به مسکن توجه کند.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در دولت نهم و دهم نیازهای اساسی مردم به خصوص در بخش مسکن در حال فراهم شدن است. در ادامه شهرام ملکی مدیر کل مسکن و شهرسازی لرستان گزارشی در خصوص روند اجرایی مسکن مهر در این استان ارائه داد. در ادامه فرهادخاکی‌پور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گزارشی در خصوص مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار و روستاهای لرستان ارائه داد. در این جلسه رضا رحیمی‌نسب نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس ، حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی لرستان حضور دارند. وزیر مسکن و شهرسازی روز چهارشنبه در سفر یک روزه به استان لرستان از روند اجرای مسکن مهر خرم‌آباد، الشتر و دو محله گل سفید و علی‌آباد به عنوان مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد بازدید کرد.

۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۶:۱۱
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |