معاون وزیر مسکن در گفت‌وگو با فارس:ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن یک طرح مطالعاتی قدیمی و سابقه‌دار است

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ادغام وزارت مسکن و وزارت راه در یک دوره‌ای هم مطالعات آن صورت گرفته بود گفت: ادغام وزارتخانه‎ها با یکدیگر جزء احکام برنامه پنجم توسعه بوده و از اختیارات دولت است.

میرمحمد غراوی در گفت‎وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص ادغام وزارتخانه های راه و مسکن افزود: در یک دوره‌ای هم مطالعات ادغام وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری صورت گرفته بود و یک پیشینه و سابقه‌ای هم داشته است و احتمال می‌دهم که شخص رئیس‌جمهور شاید به این نتیجه رسیده و تصمیم گرفته که این موضوع دوباره کلید بخورد و اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: ادغام جزء احکام برنامه پنجم توسعه است و تاکید شده تا تعداد وزارتخانه‌ها باید به 19 وزارتخانه برسد. غراوی اضافه کرد: ادغام وزارتخانه ها جزء اختیارات دولت است و با توجه به این موضوع اگر وزارتخانه هایی با هم یک سری اشتراکات دارند برای کم کردن حجم دولت ادغام می شوند. وی در خصوص حکم سرپرستی نیکزاد در وزارت راه نیز ادامه داد: در حال حاضر بحث ادغام مطرح نیست و نیکزاد وزیر مسکن از سوی رئیس‌جمهور با حفظ سمت سرپرستی وزارت راه را به‎عهده گرفته است.

کار وزیر مسکن شبانه‌روزی است

معاون شهرسازی وزیر مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا وزیر مسکن می‌تواند همزمان دو وزارتخانه بزرگ را اداره کند گفت: کار وزیر مسکن و شهرسازی شبانه‌روزی است و از صبح تا 12 شب در حال کار و تلاش است و فردی اجرایی و مسلط به امور اجرایی است. به گفته وی، نیکزاد به خوبی به مسائل استان‌ها، بودجه و مسائل عمرانی و اعتبارات مربوط به امور زیربنایی آگاه است چرا که سالها در دفتر فنی استانداری فعالیت کرده و استاندار نیز بوده است بنابراین به خوبی جایگاه‌ها را می‌شناسد. غراوی ادامه داد: به نظر می‌رسد که ایشان فرد توانمندی است و بنده تصور می‌کنم که با تلاش و پشتکاری که ایشان دارد از عهده این دو پست برمی‌آید.

پشتوانه تجربی نیکزاد

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که وزارت راه زیرمجموعه‌هایی مانند هواپیمایی و حمل و نقل دارد و با حوزه ساخت و ساز به گونه‌ای منافات دارد گفت: این کاملا درست است اما به هر حال در استان‌ها اینها به عنوان بخشهای زیربنایی در بودجه مطرح هستند و بالاخره سنخیتی دارند. وی ادامه داد: بر فرض هم اگر با مسکن و شهرسازی ارتباطی نداشته باشد نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی یک آشنایی و تجربه‌ای روی این مسائل از قبل دارد و شاید روی پشتوانه تجربی که ایشان دارد این تصمیم گرفته شده که سرپرست وزارت راه باشد. وی در پاسخ به این که در صورت ادغام وزارت راه و وزارت مسکن، آیا نیکزاد به عنوان وزیر انتخاب می‌شود ادامه داد: هنوز هیچ چیزی معلوم نیست اما فعلا برای اینکه اداره امور وزارت راه و ترابری مجدد دچار مشکل نشود سرپرستی وزارت راه به نیکزاد محول شده است.

۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۳۹
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |