افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در سال 90 منتفی شد

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در سال 90 منتفی شد
وزیر مسکن و شهرسازی از منتفی شدن افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در سال 90 و نهایی شدن بسته اجاره‌بها تا پایان سال جاری خبر داد.

علی نیکزاد در گفت‏وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که: "گفته بودید از پایان سال جاری کار بررسی افزایش سقف تسهیلات مسکن برای سال 90 آغاز می‌شود. آیا جلسات این بررسی‌ها آغاز و به نتیجه‌ای رسیده است؟ "، گفت: خیر، چرا که فعلاً می‌خواهیم با همان تسهیلات گذشته و آورده متقاضیان اقدام به ساخت مسکن کنیم. وی ادامه داد: چون قیمت مسکن همانند قیمت‌های قبل است و قراردادهای قبل را هم با زیربنای غیرمفید همان متری 300 هزار تومان بستیم و تقریبا تکلیف قرارداد ساخت مسکن مهر برای سال 90 هم بسته شده است، سقف تسهیلات افزایش نمی یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ساخت یک میلیون و 900 هزار واحد مسکن شهری، بافت فرسوده و روستایی در حال انجام است که این رقم تا پایان سال جاری به 2.5 میلیون واحد مسکونی می‌رسد. این رقم بر اساس کار کارشناسی و در نظر گرفتن سن ازدواج و واجدین و متقاضیان مسکن مهر بوده است. چون عدد و رقم هم همین بوده است بعید است که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در سال 90 صورت گیرد.

نهایی شدن بسته سیاستی اجاره‎بها
نیکزاد در پاسخ به این سؤال که آیا بسته سیاستی اجاره‌بها نهایی شد یا خیر، گفت: صحبت‌های لازم را با اعضای اتحادیه املاک و اساتید دانشگاه به طور جدی در جلسات پی‌درپی انجام دادیم و امید است تا پایان سال جاری این را از طریق افراد ذی‎نفع به اطلاع مردم برسانیم. وی در برابر این اظهارنظر که هیچ‌گاه تاکنون از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه ها برای تدوین یک بسته سیاستی در بخش مسکن استفاده نشده بود و این نشان می‌دهد که برای وزارت مسکن این مسئله اجاره‎بها خیلی مهم بوده است، اظهار داشت: اساتید دانشگاهی که در تمام مسائل اقتصادی و به خصوص مسکن صاحب نظر هستند و تجربه شهرسازی دارند و حرفی برای گفتن دارند، ما از همه آنها خواهش کردیم در جلسات حضور داشته باشند تا یک خرد جمعی ایجاد شود و در خصوص بسته اجاره‎بها به یک جمع‌بندی خوبی برسیم و تنها نظر دولت در این بسته سیاستی حاکم نشود. وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: این را بدانید در تمام جلسات کارشناسی از همه افراد خبره در بخش املاک و اساتید دانشگاهی دعوت کردیم تا زندگی برای مردم آسان شود.

۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۲۲
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |