وزیر مسکن: سال جهاد اقتصادی سال افتتاح پروژه های مسکن مهر در کشور است

وزیر مسکن و شهرسازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در سال جهاد اقتصادی پروژه های مسکن مهر در کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد، مسکن مهر را یکی از مهم ترین دغدغه های دولت نهم و دهم دانست و گفت: بحث مسکن شهری و روستایی جزء مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت بوده و ما در استان کرمانشاه 13 هزار واحد مسکونی برای روستاییان و 52 هزار واحد برای شهرهای استان خواهیم ساخت. وی اضافه کرد: هم اکنون 35 هزار واحد از 65 هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه در دست اجراست که تمام اقدامات لازم برای ساخت آنها فراهم شده است.
نیکزاد در ادامه با اشاره به تاثیر ساخت مسکن مهر در کشور گفت: مسکن مهر در کشور تاثیر بسزایی در کاهش نرخ تورم، صنعت وابسته به ساختمان و اشتغالزایی خواهد داشت. وی افزود: همه کسانی که برای مسکن مهر ثبت نام کرده اند مطمئن باشند ظرف یکسال مسکن خود را تحویل خواهند گرفت و مردم باورکنند که دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند کالای سرمایه به نام مسکن را از سبد خانوار حذف و به کالای مصرفی تبدیل کند و هرکس متقاضی مسکن باشد این خواست او تامین خواهد شد. وزیر مسکن در ادامه گفت: در سال 90 نیز تثبیت قیمت مسکن را خواهیم داشت.
نیکزاد با اشاره به موفقیت استان کرمانشاه در امر مسکن مهر افزود: خوشبختانه در چندین سفری که قبلا به استان کرمانشاه داشته ام شاهد موفقیتهای استان ‍، تلاش و حضور جدی استاندار در بخش مسکن مهر بوده ام و هیچ مشکلی برای ساخت و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سطح استان وجود ندارد. وی در ادامه گفت: از نظر صنعتی سازی ، استان کرمانشاه پیشرفت خوبی داشته و یک پروژه چهار هزار واحدی که توسط پیمانکار قوی از نظر خدمات فنی مهندسی در دنیا فعالیت می کند در حال ساخت است که در آینده نزدیک و بعد از اتمام آن، یک محله خوب از باب زیرساختی و زندگی خواهد بود. وزیر مسکن در ادامه با اشاره به مصوبات دور سوم سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه در بخش مسکن و راه و ترابری گفت: مصوبات خوبی برای استان در نظر گرفته شده که شامل توسعه راه ها و فرودگاه، پروژه راه آهن، توجه به بافت فرسوده شهری و تکمیل طرحهای هادی روستایی و پروژه های مسکن شهری و روستایی است.
 

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۱۵:۳۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |