وزیر مسکن: یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن مهر در کشور درحال ساخت است

وزیر مسکن: یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن مهر در کشور درحال ساخت است
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن مهر شهری، روستایی و بافت فرسوده در کشور در دست ساخت است.

'علی نیکزاد' روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه یک هزار و 620 واحدی مسکن مهر ساوه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب این واحدها در سه ماهه آخر امسال با هدف حمایت از اقشار کم درآمد به بهره برداری می رسد. وی اظهار داشت: تسهیلات بانکی برای ساخت واحد مسکن مهر روستایی و شهری به ترتیب 100 میلیون و 200 میلیون ریال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. وی بیان کرد: اجرای طرح مسکن مهر، ایجاد اشتغال و تامین مسکن مورد نیاز در جامعه را به همراه داشته است. نیکزاد با اشاره به اینکه تحویل پروژه های مسکن مهر در کشور نباید بیشتر از یک سال به طول انجامد، گفت: بیشتر قراردادها در کشور تا سال 90 است که بخش عمده آن تحویل متقاضیان می شود. وی اضافه کرد: روند ساخت وساز دارای پنج مولفه‌ شامل زمین، تسهیلات، مصالح ساختمانی ، دستمزد و خدمات فنی مهندسی است و با توجه به واگذاری زمین های 99 ساله از سوی دولت، در دو مؤلفه زمین و تسهیلات هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد. وی اظهار داشت: قیمت خدمات فنی مهندسی ساخت وساز و مصالح ساختمانی نیز با اعمال سیاست های دولت بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تغییری نکرده و این قانون کاهش قیمت مسکن را درپی داشته است. وی گفت: چندی پیش تعدادی از انبوه‌سازان کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمادگی خود را برای احداث 100 هزار واحد مسکونی جدید با قیمت قبل از اجرای این قانون اعلام کردند که این امر نشان دهنده عدم افزایش قیمت ساختمان است.
نیکزاد گفت: استان مرکزی به لحاظ ساماندهی و روند ساخت وساز جزو استانهای برتر کشور در اجرای طرح مسکن مهر بوده و52 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان در دست ساخت است که از این تعداد 19 هزار واحد آن روستایی و مابقی شهری است. سرپرست وزارت راه و ترابری ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین امسال 52 میلیون و 400 هزار مسافر ازطریق هوایی، زمینی، دریا و ریلی به اقصی نقاط کشور سفر کردند.
نیکزاد افزود: به رغم افزایش حجم سفرها، در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال سوانح رانندگی به میزان قابل توجهی کاهش داشت.
وی با اشاره به خروج 17 فروند هواپیمای توپولف مسافربری از ناوگان هوایی کشور گفت: این تعداد هواپیما به لحاظ فنی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور نبود. وی اظهار داشت: هم اکنون 128 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فعال هستند که روزانه یک هزار و 200 پرواز خارجی و داخلی انجام می دهند. وی با اشاره به ساخت آزادراه ساوه – همدان بیان کرد: طول این آزاد راه 90 کیلومتر است که 60 کیلومتر آن سال گذشته به بهره برداری رسید و زیربار ترافیکی رفت. نیکزاد با بیان اینکه زیرسازی و روسازی 30 کیلومترباقی مانده تا حدودی انجام شده، افزود: اعتبارمورد نیاز برای اتمام پروژه 500 میلیارد ریال است که تا اواخر فروردین ماه امسال مساعدت لازم صورت خواهد گرفت. وی اظهار داشت: پیمانکار این پروژه متعهد شده است درصورت تامین اعتبار، 30 کیلومتر باقی مانده تا اواخر خرداد ماه امسال آماده بهره برداری شود. وزیر مسکن و شهرسازی و سرپرست وزارت راه و ترابری روز چهارشنبه از آزادراه ساوه – همدان و پروژه یک هزار و 620 واحدی مسکن مهر در شهرک علوی ساوه دیدن کرد.

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۱۶:۰۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |