برنامه گسترده سازمان گسترش برای توسعه صنعتی سازی مسکن

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از پروژه صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند گفت: ایدرو در سال 90 برنامه گسترده ای برای ترغیب بخش خصوصی جهت احداث و توسعه کارخانه های تولید مصالح نوین ساختمانی و ساخت مسکن با فناوری های پیشرفته در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، 'مجید هدایت' در بازدید از فاز سه شهر جدید پرند که بیش از یکهزار و 180 واحد مسکونی و نیز از فاز پنج که پنج هزار و 400 واحد مسکونی به روش صنعتی در آن در دست ساخت است، از مراحل پیشرفت محوطه سازی، فضای سبز و امکانات شهری پروژه های صنعتی سازی مطلع شد. معاون وزیر صنایع و معادن در این بازدید ضمن تاکید بر اتمام پروژه یک هزار و 100 واحدی صنعتی سازی مسکن، از مدیران مپسا (مدیریت پروژه های ساختمانی ایران) خواست که پروژه فازپنج شهرجدید پرند در موعد مقرر تحویل شود. گفتنی است با مدیریت شرکت مپسا از شرکت های تابعه ایدرو در دو فاز 3 و 5 شهر جدید پرند به ترتیب یکهزار و 180 و پنج هزار و 400 واحد مسکونی ویژه تعاونی های مسکن مهر به روش صنعتی در حال ساخت است که پروژه فاز 3 مراحل پایانی عملیات ساخت را طی می کند. هم اکنون چندین فناوری جدید صنعتی سازی ساختمان در این فازها به طور همزمان در دست پیاده سازی است که از جمله این فناوری ها می توان به فناوری LSF (قاب های سبک فولادی)، JK سیستم، فناوری ICF (قالب عایق های ماندگار)، فناوری قالب تونلی، فناوری پیچ و مهره ای، چوبی و بتون دولایه درجا اشاره کرد.
35 پیمانکار ایرانی و خارجی فعال در زمینه صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند و در سایت مپسا تحت نظارت این شرکت در حال فعالیت هستند. شرکت مپسا طبق تفاهم نامه سه جانبه ای که پیشتر بین وزارت مسکن، وزارت تعاون و وزارت صنایع و معادن امضا شده، مقرر است 10 هزار واحد مسکونی به روش صنعتی سازی برای تحویل به تعاونی های مسکن مهر بسازد. تاکنون 35 شرکت تولیدکننده و سازنده مصالح نوین ساختمانی و ساخت مسکن به روش صنعتی و با استفاده از فناوری های پیشرفته در پروژه پرند فعال شدند که فعالیت این شرکت ها بیش از 3 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
 

۲۴ فروردین ۱۳۹۰ ۱۴:۲۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |