جزئیات ادغام 5 معاونت و 16 سازمان در وزارتخانه جدید راه و مسکن

یک مقام مسئول در وزارت مسکن و شهرسازی جزئیات ساختار احتمالی وزارتخانه جدید راه و مسکن را با ادغام 5 معاونت و 16 سازمان در این دو وزارتخانه تشریح کرد.

این مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه گفت: هم وزارت راه و هم وزارت مسکن هر دو در بسیاری موارد ساختار مشابهی دارند. وی گفت: وزارت راه و وزارت مسکن هر کدام یک ستاد دارند که شامل 5 معاونت است. 3 معاونت نیروی انسانی، مجلس و بودجه در این دو وزارتخانه مشترک است که می تواند در یکدیگر ادغام شود.

معاونت معماری و شهرسازی وزارت مسکن هیچ شباهتی به وزارت راه‌ ندارد

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت مسکن در ساختار خود معاونت معماری و شهرسازی دارد که حاکمیتی است و اصلاً هیچ شباهتی به وزارت راه‌ ندارد که این معاونت باید به‌طور اختصاصی به کار خود ادامه دهد.
وی ادامه داد: معاونت برنامه‌ریزی وزارت مسکن نیز در این وزاتخانه امور مربوط به اقتصاد و مسکن را برنامه‌ریزی می‌کند. در وزارت راه نیز معاونت برنامه‌ریزی داریم که امور حمل و نقل را برنامه‌ریزی می‌کند و این دو معاونت می‌تواند با هم یکی شود.
وی افزود: به این ترتیب 5 معاونت در وزارتخانه جدید خواهد بود که در رأس آنها یک وزیر، مدیر کل حراست، روابط عمومی، مجامع شرکت‌ها و قائم مقام در امور بین‌الملل هستند و همه این‌ها در وزارتخانه جدید می‌تواند یکی شود.

وزارت مسکن 6 و وزارت راه 10 سازمان

وی گفت: تشکیلات وزارت مسکن 6 و وزارت راه 10 سازمان در زیرمجموعه خود دارند که برخی از این‌ها را می‌توان در هم ادغام کرد. مثلاً در وزارت مسکن، سازمان مجری بیمارستان می‌سازد و در وزارت راه شرکت توسعه ساخت، اقدام به راه‌سازی، بزرگراه و راه‌آهن می‌کند این دو سازمان می‌توانند یکی شوند چون از دولت بودجه می‌گیرند و با پیمانکاران قرارداد می‌بندند و ساختمان و بیمارستان و راه و بزرگراه می‌سازند. به گفته این مقام مسئول، وزارت مسکن مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان را در زیر مجموعه خود دارد و وزارت راه هم مرکز تحقیقات و حمل و نقل دارد که این دو سازمان هم در یکدیگر ادغام می شود.

شرکت هواپیمایی و بنیاد مسکن به تنهایی خواهند ‌ماند

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری می تواند با شرکت فرودگاه ها یکی شود گفت: احتمالاً شرکت هواپیمایی و بنیاد مسکن به تنهایی خواهند ‌ماند.
وی افزود: در تشکیلات وزارت مسکن، سازمان ملی زمین، عمران و بهسازی شهری و شرکت عمران شهرهای جدید و در وزارت راه هم سازمان هواشناسی و مکانیک خاک وجود دارد که در مواردی که با هم سنخیت داشته باشند ادغام می شوند. در مجموع 16 شرکت و سازمان وابسته در این دو وزارتخانه می‌تواند به 12 شرکت و سازمان تقلیل یابد. وی خاطر نشان کرد: البته بای تعیین نهایی ساختار وزارتخانه جدید باید منتظر تصویب مجلس باشیم.
 

۲۹ فروردین ۱۳۹۰ ۱۵:۰۴
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |