معاون وزیر مسکن: یک هزارمیلیارد ریال اعتبار برای تامین زمین مسکن مهر اختصاص یافت

تهران -معاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت : حجم سرمایه گذاری صورت گرفته برای تامین زمین و دیگر کاربری های طرح مسکن مهر از اواخر سال 1388 تا پایان سال 1389 به حدود یکهزار میلیارد ریال رسید .

' احمد اصغری مهرآبادی ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی اظهار داشت : سازمان ملی زمین ومسکن ،علاوه بر تامین اراضی مورد نیاز طرح مسکن مهر در سطح کشور ،برای کابری های ورزشی ،فرهنگی ،بهداشتی - درمانی و دیگر نیازمندی های ساکنین خانه های مهر نیز برنامه ریزی دارد .

وی افزود : براساس طرح مسکن مهر ،سرانه واحد های مسکونی 75 متر مربع در نظر گرفته شده و به ازای هر یک هکتار زمین حداقل 70 دستگاه واحد مسکونی ساخته می شود . مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن اظهار داشت : امسال حدود 500 میلیارد ریال برای خرید زمین مورد نیاز طرح مسکن مهر پیش بینی شده که با توجه به روند ساخت وساز طرح ، کافی به نظر می رسد . وی گفت : عمده مشکل تامین زمین در ارتباط با طرح مهر مربوط به استان های شمالی کشور بود که با خریداری زمین و نیز تشویق خود مالکین این مشکل برطرف شد .
وزارت مسکن وشهرسازی از خرداد ماه 1386 طرح مهر را در سطح کشور اجرایی ساخت و قرار است تا پایان نیمه نخست سال جاری 937 هزار واحد مسکونی مربوط به مرحله نخست این طرح تحویل افراد واجد شرایط شود . پیشتر 'ابوالفضل صومعلو ' معاون وزیر مسکن از واگذاری 140 هزار واحد مسکونی طرح مهر در پایان سال گذشته خبر داده بود و اظهار داشت : 200 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . معاون وزیر مسکن در ادامه گفت وگوی خود با ایرنا در باره برنامه مسکن مهر در سالهای 90-1389 اظهار داشت : در مجموع یک میلیون و 832 هزار و 450 واحد مسکونی طراحی شده که شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت با سهم 970 هزار و 450 دستگاه بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. وی افزود: : سهم شهرهای جدید 372 هزار واحد مسکونی است و بافت فرسوده نیز 250 هزار دستگاه را در برنامه دارد که انتظار می رود 240 هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تحت نظر بنیاد مسکن ساخته شود .

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۶:۱۰
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |