معاون وزیر مسکن وعده داد: یک میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار می‌شود

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی پیش‌بینی کرد: بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر در سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، 'ابوالفضل صومعلو' افزود: تکمیل واحدهای مسکن مهر و واگذاری به متقاضیان تاثیر قابل توجهی بر عملکرد بازار به نفع متقاضیان خواهد داشت. وی ادامه داد: در سال جاری همچنین برای احداث حدود 5/2 میلیون واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده است. صومعلو مسکن مهر را به عنوان کلیدی ترین برنامه این وزارتخانه در راستای تامین مسکن اقشار کم در آمد عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن اینکه در سال جاری با گسترش طرح مسکن مهر به سمت بافت فرسوده شاهد افزایش طیف مخاطبان این طرح خواهیم بود. در خصوص مسکن اجاره ای نیز اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن در ادامه، مسکن جوانان، گسترش استفاده از فناوری نوین، افزایش مقیاس تولید، استفاده از ابزار‌های نوین جهت تامین مالی، جلب سرمایه گذار خارجی را از دیگر برنامه های وزارت مسکن در سال جاری ذکر کرد. صومعلو افزود: با توجه به اشتغال زایی بالای بخش مسکن شاهد بکارگیری حجم عظیمی از نیروی کار نیز در این بخش خواهیم بود.


 چشم اندازی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد
معاون وزیر مسکن در ادامه درباره قیمت مسکن در سال جاری اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن، به طور عمده در شرایط ناکافی بودن تولید و عرضه مسکن صورت می‌گیرد. وی اظهارداشت: براین اساس در سال جاری هیچ چشم اندازی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد چرا که رشد صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 1389 نسبت به سال 1388 حدود 50 درصد است.

تاثیر عینی قابل توجه مسکن مهر در تعدیل قیمت مسکن
صومعلو در پاسخ به این سوال که مسکن مهر چه تاثیری در کاهش قیمت‌ها خواهد داشت، گفت: هر چند تاکنون عمده تاثیر مسکن مهر بر قیمت‌ها ناشی از اثرات روانی طرح مزبور بوده است با این حال با تکمیل واحدهای مسکن مهر در سال جاری و تحویل آن به متقاضیان شاهد عرضه حدود یک میلیون واحد به بازار مسکن خواهیم بود که بدنبال آن تاثیرعینی قابل توجهی بر بازار مسکن در راستای تعدیل قیمت مسکن بر جای می‌گذارد.


 کنترل اجاره بها با رشد مسکن مهر
معاون امور مسکن وساختمان وزارت مسکن در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از مستاجران اظهار داشت: دولت با افزایش تولید مسکن، حل ریشه‌ای مشکلات این بخش را مد نظر دارد لذا با اتخاذ سیاست حمایت از تولید شاهد رشد مناسب صدور پروانه‌های ساختمانی طی 5/1 سال اخیر هستیم همچنین با توجه به اینکه واجدان شرایط مسکن مهر، فاقد مسکن بوده و عمدتا مستاجر هستند؛ با سکونت تدریجی متقاضیان در مسکن مهر شاهد بهبود عملکرد بازار اجاره به نفع مستاجران خواهیم بود. وی افزود: در عین حال به منظور کاهش التهاب‌های بازار اجاره، وزارت مسکن و شهرسازی بسته اجاره را با بهره‌ مندی از صاحبنظران درون و برون بخشی و با لحاظ جمیع جهات تدوین کرد که مهمترین محورهای این بسته تکمیل و عرضه واحد های مسکن مهر، ‌انعقاد قراردادهای اجاره به صورت دو ساله،‌ ثبت اجاره نامه‌ها به صورت رسمی در سامانه معاملات املاک و استفاده از ابزارهای مالیاتی به منظور تنظیم بازار است.
 

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۰۰
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |