دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح طرح های عظیم انتقال آب، کارخانه نورد فولاد و جاده قم - گرمسار یکی از اقدامات دولت را تهیه مسکن دانست و گفت: مسکن در نگاه ما محل خوابیدن در شب نیست، بلکه محل زندگی و تربیت، آرامش، رشد و کمال انسانی است.

دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح طرح های عظیم انتقال آب، کارخانه نورد فولاد و جاده قم - گرمسار یکی از اقدامات دولت را تهیه مسکن دانست و گفت: مسکن در نگاه ما محل خوابیدن در شب نیست، بلکه محل زندگی
ایشان اعلام داشتند: مسکن در نگاه ما محل خوابیدن در شب نیست، بلکه محل زندگی و تربیت، آرامش، رشد و کمال انسانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح طرح های عظیم انتقال آب، کارخانه نورد فولاد و جاده قم - گرمسار یکی از اقدامات دولت را تهیه مسکن دانست و گفت: مسکن در نگاه ما محل خوابیدن در شب نیست، بلکه محل زندگی و تربیت، آرامش، رشد و کمال انسانی است. احمدی نژاد با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در واقع طرحی مُسکّن و ضربتی است تا فشارها را خنثی کند، افزود: طرح اصلی دولت در راه است. وی گفت: سرزمین وسیع ایران، این اجازه را می دهد که هر ایرانی بتواند در یک ساختمان مستقل با فضای مناسب زندگی کند.
رئیس جمهور افزود: این شیوه زندگی در منازل کوچک ان هم با فروش یک عمر زندگی، مطلوب انقلاب و فرهنگ اسلامی ما نیست و می توانیم بهتر و ارزانتر از این زندگی کنیم. احمدی نژاد گفت: طرح های جدید شهرسازی دولت به سرعت در حال آماده شدن است و خیلی امیدوارم تا قبل از پایان دولت دهم درتمام کشور اجرای انها آغاز شود تا مدل شهرسازی و نوع زندگی شهری و روستایی ما متحول شود.

تکمیل زیر ساخت ها از برنامه های دیگر دولت

وی تکمیل زیر ساخت ها را از برنامه های دیگر دولت اعلام کرد و گفت: تکمیل راه ها ، و راههای اهن و شبکه های آب و برق و گاز در دستور کار است که سال گذشته 21 هزار و 500 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد و به لحاظ حجم کار 2،2 برابر سال 83 بود. رئیس جمهور تصریح کرد: امسال این رقم به دو برابر خواهد رسید، یعنی دو برابر سال 89 .
احمدی نژاد با بیان اینکه باید به سرعت کارها را تمام کنیم، افزود: دولت همه توان خود را بسیج کرده است تا امسال رکورد و حد نصاب جدیدی به جا بگذارد.
وی با اشاره به اینکه از برنامه های دیگر دولت رفع فقر و اجرای عدالت در توزیع ثروت است، اظهار داشت:کشوری که می خواهد برای بشریت الگو باشد باید مظهر عدالت باشد. رئیس جمهور افزود: یکی از غصه های دیگر دلسوزان انقلاب، فاصله عظیم طبقاتی است که به دلایل گوناگون در بعضی از نقاط کشور شکل گرفت.
احمدی نژاد گفت: طرح هدفمندکردن یارانه ها قدم بسیار بلندی در جهت اجرای عدالت است. وی خاطر نشان کرد: در مدت50 سال، بیش از 70 درصد یارانه ها در اختیار کمتر از 30 درصد جامعه بود و امروز به لطف خدا یکسان توزیع شده است. رئیس جمهور افزود: کافی است 10 سال اين طرح ادامه یابد تا بخش مهمی از فاصله ها را کم کند.

سازماندهی تولید از مهم ترین طرح های دولت

رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: طرح بزرگ ازاد راه قم - تهران - مشهد به همت قرارگاه آغاز شده است که باید با سرعت جلو برود.
احمدی نژاد افزود: قطار سریع السیر اصفهان، قم، تهران ،مشهد و سایر نقاط کشور هم باید به سرعت اجرا شود. وی گفت: ما مصمم هستیم و با افتخار و با انگیزه اعتقادی این کار را دنبال می کنیم و انشاءالله همدلی ، همت و نگاه بلندی که مردم قم و علما در دوره پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشتند، امروز در عرصه ساختن و پیش بردن جاری شود تا در آینده نزدیک یک شهر و جامعه نمونه به بشریت تحویل بشود. رئیس جمهور بر آغاز ساخت تصفیه خانه آب قم هم تاکید کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز همه باید با سرعت ایران را بسازیم، افزود: طرح های مهمی در دستور کار است که یکی از مهم ترین انها سازماندهی تولید در کشور است.
رئیس جمهور گفت: باید به سرعت به نقطه ای برسیم که کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی حرف اول را بزند و این شدنی است تا اینکه یک مشت بی فرهنگ تازه به دوران رسیده بخواهند ما را تحریم کنند. وی افزود: باید به نقطه ای برسیم که انها صف بکشند پشت درِ کارخانه های ایران و کالاهای ایرانی سفارش بدهند. رئیس جمهور گفت: زمانی که انها هیچ چیز از علم وتمدن نداشتند و نظافت و حمام را نمی شناختند، این سرزمین، سرزمین علم و نور فرهنگ، صنعت و فناوری بود. احمدی نژاد کرد: یکی از کارها تولید است، پشتیبانی و حمایت های مالی از طرف دولت و اندیشه و کار و همت از ناحیه ملت. رئیس جمهور گفت: امروز خودباوری عظیم در ایران پیدا شده است.
 

۷ خرداد ۱۳۹۰ ۱۹:۱۰
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |