معاون وزیر مسکن: مسکن 90 درصد کارکنان انتقالی از تهران در شهرستانها تامین شد

معاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت : حدود 90 درصد مسکن کارکنان انتقالی از تهران به شهرستانها تامین شد که برای تحقق این مهم دوره یک سال انتظار پیش بینی شده بود .

' احمد اصغری مهرآبادی ' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : آخرین آمارها نشان می دهد که نزدیک به 90 درصد افراد متقاضی عزیمت به خارج از تهران از واحد های مسکونی لازم برخوردار شده اند و این روند تداوم دارد . وی خاطرنشان ساخت : در مجموع شش هزار و 500 نفر برای انتقال به خارج از تهران ثبت نام کرده اند که تاکنون پنج هزار و 700 تن از واحد های مسکونی مربوطه برخوردار شده اند . پیش از این اخباری مبنی بر ثبت نام افزون بر 15 هزار نفر از کارکنان دولتی در استان تهران برای خروج از این استان منتشر شده بود .
از سوی دیگر شکل گیری استان البرز نیز نقش موثری در کاهش حجم فعالیت مدیریتی استان تهران و به تاسی از آن چالش های اسکان به دنبال داشته است .
مهرآبادی اضافه کرد : وزارت مسکن وشهرسازی برای اجرای طرح انتقال کارکنان از مرکز تدارک لازم را دیده و هر تعدادی که از تهران خارج شوند ، مشکل مسکن نخواهند داشت .
دولت درچارچوب طرح مهراسکان جمعیت را دراطراف کلان شهرها درقالب شهرهای جدید پیش بینی کرده وبرای این منظور شهرهای جدیدپرند و پردیس به طورعمده برنامه ریزی شده اند . سهمیه شهرجدید پرند در جنوب غرب تهران در آزاد راه تهران - ساوه از مسکن مهر 95 هزار دستگاه ذکر شده که این رقم از مجموع سال گذشته و 1390 تعیین شده است . علاوه براین شهر جدید پردیس در شرق تهران محور دماوند در دو سال 90-1389 در مجموع 40 هزار واحد مسکونی مهر سهمیه دارد . شهر جدید اندیشه نیز در جنوب تهران محور شهریار برای سال جاری شش هزار واحد مسکونی مهر سهمیه دارد . مهرآبادی خاطرنشان ساخت : سازمان ملی زمین ومسکن وابسته به وزارت مسکن وشهرسازی در مناطقی که محدودیت و یا با نبود اراضی دولتی مواجه باشد اقدام به خریداری زمین می نماید تا بتواند زمینه تحقق اهداف برنامه دولت در چارچوب طرح مسکن مهر را فراهم سازد . به گفته این مقام مسئول ،مجموع اراضی تخصیص یافته برای مسکن مهر از سوی سازمان ملی زمین ومسکن اعم از اراضی دولتی ، موات ، ملی و نیز زمین های خریداری شده در کل کشور 15 هزار میلیارد تومان است . برخی گزارشهای غیر رسمی شمار متقاضیان مسکن مهر در تهران را 160 هزار نفر ذکر کرده اند در حالی که تعداد واحد های مسکونی ساخته شده یا درحال ساخت 230 هزار دستگاه است. استانداری تهران پیش از این اعلام کرد: هر متقاضی پس از ثبت نام ظرف یکسال می تواند مسکن خود را تحویل بگیرد و این روند در سالهای آینده قیمت مسکن را تثبیت کرده و خواب را بر چشم سودجویان زمین و مسکن حرام می کند. گفته می شود استان تهران در میان استانهای بزرگ کشور رتبه نخست را در پیشرفت پروژه مسکن مهر به خود اختصاص داده است.
 

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۲۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |