معاون وزیر صنایع و معادن : سهم صنعتی سازی مسکن باید به بیش از 30 درصد ساخت وساز برسد

معاون وزیر صنایع و معادن گفت : سهم صنعتی سازی مسکن باید به بیش از 30 درصد ساخت و ساز برسد تا علاوه بر تامین نیاز کشور در جهت تحقق برنامه ها گام های جدی برداشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،' مجید هدایت ' پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه پروژه 2100 واحد مسکونی طرح مهر در شهر جدید پرند اظهار داشت: پروژه صنعتی در زمینی به وسعت 18 هکتار اجرا شده و 900 واحد مسکونی اکنون به بهره برداری رسیده است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود : صنعتی سازی مسکن با مشخصه تلفیق معماری ایرانی صورت می گیرد و در این پروژه 22 شرکت ایرانی در کنار شرکت های خارجی فعالیت کردند و در مجموع 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که 250 میلیارد ریال آن از سوی بانک مسکن تامین شد . وی اظهار امیدواری کرد : مرحله دوم صنعتی سازی مسکن مهر در شهر جدید پرند زیر نظر شرکت مپسا با تکمیل پنج هزار و 700 دستگاه واحد مسکونی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
هدایت بایادآوری اینکه ایران از کشورهای زلزله خیز جهان محسوب می شود، گفت : رویکرد صنعتی سازی مسکن ضمن مقاومت وپایداری لازم برای ساکنان این خانه ها، ایمنی را به دنبال دارد. طرح مسکن مهر که از خرداد ماه 1386 اجرای آن آغاز شد، قرار است تا پایان نیمه نخست امسال با بهره برداری از 937 هزار واحد مسکونی به اتمام برسد . شهرجدید پرند که از آن به عنوان پایتخت مسکن مهر یاد می شود، سهمیه 95 هزار واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است . معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه خواستار حمایت و همکاری دستگاه های خدماتی و زیربنایی در تکمیل طرح مهر شد و بر لزوم اجرای شبکه های آب ، برق ، گاز و تلفن در پروژه های مسکن مهر تاکید کرد. شهرجدید پرند تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی در 35 کیلومتری جنوب غرب تهران در آزاد راه تهران - ساوه واقع شده است .

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۱۰
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |