معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش : شهر جدید پرند، الگوی صنعتی سازی مسکن در کشور است

معاون سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای بهره برداری از فاز 3 شهر جدید پرند، این سایت به الگویی برای احداث مسکن صنعتی در سراسر کشور مبدل شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، 'غلامرضا کرامتی فرد' گفت: احداث پایلوت صنعتی سازی مسکن در پرند نتایج مثبت زیادی در پی داشت که از جمله می توان به شناخت فناوری‌های موجود داخلی، آمادگی پیمانکاران برای صنعتی سازی بصورت انبوه، تربیت نیروهای متخصص صنعتی سازی مسکن و آمادگی کارخانه های تولید انبوه مصالح ساختمانی صنعتی اشاره کرد.
وی با اذعان به نیاز شدید کشور به تولید مسکن اظهار داشت: روش‌های سنتی دیگر به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیاز موجود نیست و صنعتی‌سازی به یک ضرورت غیرقابل انکار تبدیل شده است. کرامتی فرد تصریح کرد: صنعتی‌سازی مسکن از جمله عوامل مهم در افزایش ظرفیت تولید و برقرار کننده تعادل بین عرضه و تقاضا دربازار است و اساسا، در سیستم صنعتی، سهم تولید پررنگ‌تر می‌شود و سهم اجرا تا سطوح نصب و مونتاژ تنزل پیدا می‌کند که در نتیجه ماهیت فرآیند ساخت و ساز تغییر کرده و خطای انسانی بسیار کاهش می‌یابد
معاون سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش با اشاره به 7 فناوری اصلی بکار رفته در پایلوت صنعتی سازی واقع در فاز 3 شهر جدید پرند، گفت: فناوری LSF یا سازه های سبک فولادی، فناوری پیچ و مهره ای، فناوری چوبی، فناوری قالب تونلی، ICF یا قالب عایق‌های ماندگار، کامپوزیتی و بتن دولایه درجا در احداث این سایت پایلوت به اجرا درآمده است. وی یادآور شد: در مجموع 22 پیمانکار ایرانی فعال در زمینه صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند تحت نظارت شرکت مپسا در تکمیل این سایت نقش داشته اند. گفتنی است، بر اساس تفاهم نامه ای که بین سه وزارتخانه تعاون، مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن منعقد شد، مقرر گردید بخشی از واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند با استفاده از فناوری های مدرن صنعتی سازی مسکن احداث شود که فاز 3 (پایلوت) این طرح به ثمر رسیده و فردا با حضور وزرای مسکن و صنایع و معادن افتتاح خواهد شد.
 

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۱۹
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |