سرپرست وزارت صنایع و معادن : تا پایان افق 1404 به 15 میلیون واحد مسکونی نیاز است

سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: طبق برآوردهای انجام شده تا سال 1404 به 15 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که تحقق آن نیازمند سرعت بالا در ساخت واحدهای مسکونی است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا،' مهدی غضنفری' در مراسم افتتاح 2 هزار و 100 واحد مسکونی در شهر جدید پرند افزود: شرکت مپسا به عنوان مجری طرح صنعتی سازی مسکن در کشور پروژه یکهزار واحدی پایلوت خود را در قالب هفت سازه متفاوت صنعتی در پرند به کار گرفت و در آن موفق شد.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ،‌ ایدرو ( سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران )‌نیز از 15 میلیون واحدی مسکونی که باید تا سال 1404 ساخته شود، پنج میلیون واحد را به صورت صنعتی و نیمه صنعتی احداث خواهد کرد.
به گفته غضنفری امروز صنعتی سازی واحدهای مسکونی علاوه بر کیفیت و سرعت بالا در قیمت تمام شده برای سازندگان و بهره برداران مقرون به صرفه است. وی یاد آور شد: براساس برآورد قیمت سال 1388 چنانچه مسکن مورد نیاز کشور به شکل صنعتی احداث شود به میزان چهار میلیون و 500 هزار تن صرفه جویی در فولاد، 15 میلیون تن در سیمان و 55 میلیارد کیلووات ساعت در برق صرفه جویی می شود. بر اساس اظهارات غضنفری صنعتی سازی مسکن در کشور سالانه 2 میلیارد دلار و تا افق 1404 ، 30 میلیارد دلار صرفه جویی به دنبال خواهد داشت. بر اساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی در حال حاضر حدود 30 درصد از واحدهای مسکونی در دست ساخت کشور به شیوه صنعتی اجرایی می شود. غضنفری ادامه داد: تاکنون 30 کارخانه که در زمینه تولید تجهیزات و قطعات مربوط به صنعتی سازی مسکن احداث شده و یا مجوز احداث گرفته اند که این کارخانجات می توانند تولید صنعتی مسکن را در کشور تکمیل نمایند.
به گفته سرپرست وزارت صنایع و معادن تاکنون 230 شرکت پیمانکار برای ساخت و ساز صنعتی مسکن آماده شده اند تا دراین بخش فعال شوند. وی اضافه کرد: امروز در شهر جدید پرند شاهد به ثمر نشستن مهارت و دانش ساخت مسکن هستیم که در این بخش تعاونی های مسکن نیز به ایفای نقش پرداخته اند. یاد آور می شود شهر جدید پرند در 35 کیلومتری جنوب غرب تهران و در مسیر ازادراه تهران- ساوه واقع شده است.
 

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۵۰
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |