معاون وزیر مسکن: شمار خانه‌های تحویلی مهر از 200 هزار دستگاه گذشت

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از تحویل بیش از 200 هزار دستگاه واحد مسکونی طرح مهر به واجدین شرایط در سطح کشور است که این آمار مرتب در حال افزایش است.

'احمد اصغری مهرآبادی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکونی مهر مذکور تعداد 120 هزار واحد با حضور مسئولان و مقام‌های بلند پایه تحویل متقاضیان شد.
وی افزود : براساس بخشنامه ای که به تمام استانها ابلاغ شده پروژه‌های مسکونی مهر که تعداد واحدها کمتر از 100 دستگاه باشد توسط مسئولان محلی و بدون حضور مقام‌های کشوری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن گفت: علاوه بر واحد های مسکونی مهر که زیر نظر این سازمان ساخته می شود، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در اراضی بافت فرسوده شهری نیز ساخت وساز خانه های مهر را در برنامه دارند. وزارت مسکن وشهرسازی از خرداد 1386 طرح مسکن مهر را به مورد اجرا گذاشت و در مرحله نخست 937 هزار نفر واجد شرایط از بین حدود چهار میلیون نفر متقاضی گزینش کرد. قرار است تا پایان شهریورماه سال جاری مجموع واحدهای مسکونی مرحله نخست طرح مهر تحویل متقاضیان مربوطه شود.
مهرآبادی خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در استانهای ایلام ، خراسان جنوبی ، هرمزگان ، اصفهان ، سمنان، قم و تهران 45 هزار و 367 دستگاه واحد مسکونی طرح مهر در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
قرار دادهای ساخت مسکن مهر از قرار هر مترمربع سه میلیون ریال به مورد اجرا گذاشته می شود و برای احداث این خانه ها به روش سنتی 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص می یابد و در روشهای نیمه صنعتی و صنعتی به ترتیب 220 و 250 میلیون ریال تسهیلات تخصیص خواهد یافت. مهرآبادی یادآور شد: برنامه مسکن مهر در مناطق شهری برای سالهای 90-1389 در مجموع افزون بر یک میلیون و 800 هزاردستگاه طراحی شده که سهم امسال 800 هزاردستگاه است. وی اضافه کرد: تعاونی‌های مسکن مهر47 درصد این خانه‌ها را احداث می کنند و بقیه در قالب خود مالکین و انبوه سازان ساخته می‌شود.
 

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۵۷
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |